۱۵ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5644918
T T
۰ نفر
فرانجی: استفاده اسراییل از قدرت نظامی، مانع از توقف منازعات خونین است # بن، ایرنا: 14 مهر 1379 برابر با پنجم اکتبر 2000 "عبداله فرانجی" نماینده عالی مناطق خودگردان فلسطین ، در آلمان گفت: تا زمانی که اسراییل برای دسترسی به اهداف سیاسی خود در مناطق فلسطینی از قدرت نظامی استفاده کند ، نمی توان منازعات خونین در خاورمیانه را متوقــف کرد.
وی، روز جمعه، در مصاحبه با روزنامه "دی ولت" افزود: تحریکات هدف دار و تجاوزهای اشغالگران اسراییلی ، رونـــــد صلح را تا زمان دوری به تاخیر می اندازد.
نماینده ویژه مناطق خودگردان فلسطین با بیان این مطلب که "یاسر عرفات" رییس مناطق خودگردان فلسطین، خواهان استقرار یک ارتش صلح بین المللی همچون کوزووست، گفت: عرفات به علاوه خواهان یک کمیسیون بین المللی است تا طرف مقصر را در بر پا کردن حمام خون مشخص کند.
فرانجی افزود: عرفات خواهان یک کمیسیون صرف آمریکایی نیست و درکمیسیون مورد نظر وی باید فرانسه از سوی اروپایی ها و مصر از سوی اعراب حضور داشته باشند.
وی با بیان این مطلب که "ایهود باراک" نخست وزیر اسراییل، آگاه است که فلسطینیان هرگز دولتی بدون اینکه بیت المقدس شـرقی پایتخت آن باشد ، قبول نخواهند کرد، افزود: اعلام استقلال دولت فلسطینی به تعویق نخواهد افتاد و در سال 2000 اعلام خواهد شد.
* آ ـ ج */* ح - ه *
۰ نفر