خانیکی:انتقادها نباید به ترسیم چهره ای سیاه از وضعیت جامعه منتهی شود
۱۰ اسفند ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر:
5662898
خانیکی:انتقادها نباید به ترسیم چهره ای سیاه از وضعیت جامعه منتهی شود
#
تهران ، ایرنا: 10 اسفند 1379 برابر با 28 فوریه 2001
معاون فرهنگی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری ، طرح نقد و انتقاد را
ضروری عنوان کرد اما گفت: "انتقاد کردن ها نباید تاجایی پیشرود که به
ترسیم یک چهره سیاه و غیر مطمئن از وضعیت امروز جامعه منتهی شود."
هادی خانیکی روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در گردهمایی
"ارزیابی عملکرد دولت هفتم "،تصریح کرد: نگرانی از وضعیت اینده می تواند
تاثیراتی منفی را در مجموعه کشور برجای گذارد.
جامعه اسلامی دانشجویان بانی برپایی این گردهمایی است .
خانیکی گفت: اگر به مسایل بر پایه علمی بنگریم ، هیچ اختلاف نظری ،
نگران کننده نخواهد بود .
وی با قدردانی از جامعه اسلامی دانشجویان در برگزاری این گردهمایی ،
تصریح کرد : کشور هزینه های زیادی را از این بابت که جناحها در غیاب
یکدیگر عملکرد طرف مقابل را ارزیابی و پیرامون ان نظر داده اند ، متحمل
شده است .
معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: در دهه سوم انقلاب ، تبدیل دیدگاهها
و نگرش ها به سیاست و برنامه، یک نیاز اساسی است و این موضوع در عرصه
فرهنک اهمیت بیشتری می یابد.
خانیکی ، با تشریح جایگاه فرهنک در عرصه ملی و بین المللی ، از انقلاب
اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی نام برد که محصول ان ، خلق جامعه و انسانهایی
است که ویژگیهای متفاوتی با گذشته دارند.
وی اظهارداشت : مقوله فرهنک یک مقوله سلیقه ای نیست چرا که سلیقه ای
شدن و سیاست زدگی می تواند به فرهنک اسیب جدی بزند.
معاون وزیر علوم به افزایش سطح خواسته ها و مطالبات رو به افزایش جامعه
اشاره کردو این نکته را مورد تاکید قرار داد که باید متناسب با این خواسته
ها و مطالبات جامعه ، برنامه ریزی فرهنگی صورت گیرد.
خانیکی ، پاسخ به این خواسته ها و مطالبات را عامل مهمی در جلوگیری از
گسست نسل ها عنوان کرد و گفت که این مهم در دولت جدید مورد توجه جدی قرار
دارد.
وی به مرور برنامه های فرهنگی دولت طی سه سال گذشته پرداخت و خاطرنشان
کرد :مبنای کار فرهنگی در سال سوم برنامه دولت در دانشگاهها، برقراری یک
توازن در فعالیتهای فرهنگی ، هنری، علمی و سیاسی است .
معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد : اگر می خواهیم فراروی انقلاب و
نظام افق های تازه ای را بگشاییم ، باید به توسعه علمی به عنوان مکمل و
مقوم توسعه سیاسی و فرهنگی توجه ویژه مبذول داریم.
خانیکی افزود:دانشگاه کانون اندیشیدن است و درنتیجه اندیشیدن ، یاد
می گیریم که درعین داشتن سلایق مختلف ،در کنار یکدیگر همزیستی و زندگی
مسالمت آمیزی داشته باشیم.
* 813 ** 804 *