۹ اردیبهشت ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5669504
T T
۰ نفر
کنفرانس "بریتانیا، اسلام و تقابلها" در لندن اغاز بکار کرد # لندن ، ایرنا: نهم اردیبهشت 1378 برابر با 29 آوریل 1999 یک کنفرانس بین المللی با عنوان "بریتانیا،اسلام و تقابلها" ،به منظور بررسی رابطه بریتانیا و جهان اسلام در لندن اغاز به کار کرد.
این کنفرانس که با سخنان خانم "کیت هویی" معاون وزیر کشور انگلیس افتتاح شد تا روز جمعه ادامه می یابد.
"کیت هویی" ضمن تجلیل از نقش جامعه مسلمان این کشور در شکل گیری ساختار فعلی انگلیس به عنوان یک جامعه چند فرهنگی، به رشد و توسعه مسلمانان بریتانیا در طی سالهای گذشته اشاره کرد.
این مقام انگلیسی در سخنرانی خود در کنفرانس لندن به نادیده گرفتن ماهیت واقعی اسلام از سوی غرب اشاره و خاطر نشان ساخت با یک همکاری همه جانبه باید این بی اطلاعی به نوعی اگاهی که مبنای تفاهم متقابل و واقعی باشد بدل گردد.
وی در این گردهمایی که توسط "شورای بریتانیا"ودر شصتمین سالگرد تاسیس ان شورا برگزار شد، تصریح کرد تنوع و گوناگونی فرهنگی و نژادی یک تهدید و یا ضعف نیست بلکه یک سرمایه و یک قوت ملی است.
"کیت هویی" گفت: حملات خشونت بار اخیر در محله های اقلیت نشین لندن در حقیقت حمله به جامعه بریتانیا است.
وی افزود: بمب گذاریهای اخیر دولت انگلیس را از مسیری که اتخاذ کرده باز نخواهد داشت بلکه ما را در راه مبارزه با نژادپرستی مصمم تر خواهد نمود.
کنفرانس لندن به موضوعاتی از قبیل اموزش و فرهنک مسلمانان در این کشور و اهمیت احترام متقابل نیزخواهد پرداخت.
معاون وزیر کشور انگلیس در سخنرانی خود نقش جامعه مسلمان در جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بریتانیا را حایز اهمیت و ارزشمند شمرد.
رئیس جمهوری موریس، شاهزاده " ثروت الحسن" از اردن، و "اولریک مسینک" وزیر فرهنک سوئد از جمله دیگر سخنرانان این کنفرانس می باشند.
"شورای بریتانیا"در حقیقت شاخه فرهنگی از وزارت امور خارجه انگلیس است که ماموریت ان توسعه اگاهی مردم جهان نسبت به این کشور است. این شورا با 109 دفتر نمایندگی در کشورهای جهان برای تقویت روابط دراز مدت با مردم و موسسات خارجی تلاش می کند.
۰ نفر