۸ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5677215
T T
۰ نفر

قانون استقرار ارتش چین در ماکائو تصویب شد

۸ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5677215
قانون استقرار ارتش چین در ماکائو تصویب شد # پکن ، ایرنا: 8 تیر 1378 برابر با 29 ژوئن 1999 کنگره خلق چین قانون استقرار ارتش این کشور در " ماکائو " پس از الحاق به چین ، را تصویب کرد.
براساس موافقتنامه ای که در سال 1987 بین چین و پرتغال امضا شد این بندر پس از چهار قرن در 20 دسامبر سال 1999 مجددا تحت حاکمیت چین در خواهد امد خبرگزاری شین هوا روز سه شنبه گزارش داد : حضور ارتش چین در ماکائو می تواند نظم و امنیت را به این بندر بازگرداند.
انتظار می رود تصویب این قانون با خشم دولت پرتغال که مخالف حضور ارتش چین در ماکائو است ، روبرو شود.
در همین حال یک مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین اعلام کرد ، تصویب این قانون براساس قانون اساسی ماکائو و نیز " اصل یک کشور و دو نظام " است .
وی افزود : ارتش چین به عنوان سمبل حاکمیت این کشور بر ماکائو در این بندر مستقر خواهد شد.
به گفته وی ، ماکائو برای کسب توسعه اقتصادی ، به ثبات و امنیت اجتماعی نیاز دارد و ارتش چین در این زمینه می تواند موثر باشد اما هیچ دخالتی در امور ماکائو نخواهد داشت .
درحال حاضر یک هزار نیروی ارتش چین در شهر " جوهای " در مجاورت ماکائو مستقر شده اند و در انتظار زمان ورود به این بندر هستند.
ماکائو که یکی از مراکز عمده قمارخانه ها در جهان است در ماههای اخیر به صحنه رقابت خشونت آمیز و مسلحانه گروههای تبهکار که در باندهای قمار و ترویج فساد، دخالت دارند ، تبدیل شده است .
۰ نفر