۱۹ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5681807
T T
۰ نفر
عنان بمناسبت سالگرد کشتار دیپلمات ها و خبرنگارایرانی بیانیه منتشر می کند # سازمان ملل ،ایرنا: 19 مرداد 1378 برابر با دهم اوت 1999 دبیرکـل سازمان ملل به مناسبت یکمین سالگرد کشتار بیرحمانه خبرنگار و دیپلمات های ایرانی به دست گروه طالبان بیانیه ای منتشر خواهد کرد .
"فرد اکهارد " سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار "ایرنا"گفت پیش نویس این بیانیه تهیه شده و صبح سه شنبه (به وقت نیویورک ) منتشر خواهد شد .
وی درپاسخ به این سوال که سازمان ملل طی یک سال گذشته چه اقدامی برای به پای میز محاکمه کشاندن مرتکبین این جنایت فجیع انجام داده است ، گــفت سازمان ملل گزارشی درباره اقدامات خود در این باره تهیه کرده است و بزودی این گزارش را به مقامات ایرانی تحویل خواهد داد .
وی بـا اشاره به اینکه این گزارش هنوز به تایید نهایی مقام های مسئول سازمان ملل نرسیده از افشای مطالب آن خودداری کرد .
"محمد هادی نژادحسینیان " سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل چهارشنبه گذشته با ارسال نامه ای به کـوفی عنان دبیر کل سازمان ملل نوشت در حالیکه به یکمین سالگرد حادثه فاجعه آمیــز حمله گروه طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف و کشتار دیپلمات ها و خبــــرنگار ایرانی نزدیک می شویم ، طالبان همچنان لجوجانه به مقررات بین المللـی بی اعتنایی می کند و هنوز به درخواست جامعه بین المللی برای دستگیری و کـمک به اجرای عدالت درباره مرتکبین این جنایت زشت توجهی نکرده است .
۰ نفر