۱۹ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5685469
T T
۰ نفر
دومای روسیه نگران اوضاع داغستان و جنجال فسادمالی دراین کشور است # مسکو، ایرنا: 19 شهریور 1378 برابر با 10 سپتامبر 1999 "بوریس کوزنتسف" معاون دومای کشوری روسیه اوضاع در داغستان و جـنجال فساد مالی و انتقال غیرقانونی پول از این کشور به خارج را مهمترین نگرانی ـ های نمایندگان مجلس روسیه ذکر کرد.
کوزنتسف روز جمعه و در پایان تعطیلات تابستانی دومای کشوری روسیه به خبرنگاران گفت : این مجلس کار فشرده ای را در پیش رو دارد.
به گفته کوزنتسف ، دوما قصد دارد موضوع بحران داغستان و جنجال فسـاد مالی و پولی را که نگرانی های زیادی را در جامعه و در میان نمایندگان موجب شده است ، مورد بحث قرار دهد.
وی گفت: هرچند این دو موضع هنوز به طور رسمی در دستور کار دوما قرار نگرفته است ولی مهمترین دل مشغولی اعضای مجلس نمایندگان محسوب می شود.
کوزنتسف افزود: از نخست وزیر و برخی از وزیران به خصوص وزیران دفاع و کشور خواسته خواهد شد که با حضور در دوما در مورد اوضاع داغستان و روند ناامنی های مسکو توضیح دهند.
وی همچنین این احتمال را مطرح کرد که بر اساس پیشنهادهای ارائه شده از سوی برخی نمایندگان ممکن است از "بوریس یلتسین" خواسته شود که برای بحث در مورد اوضاع کلی کشور در دوما حاضر شود.
کوزنتسف در استانه شروع دوباره نشست های دوما همچنین گفت : این مجلس کار بررسی بــودجــه سال 2000 روسیه را از دوشنبه اینده اغاز خواهد کرد و انتظار می رود در زمان کوتاهی کار رسیدگی به این لایحه پایان یابد.
کوزنتسف که عضو حزب خانه ما روسیه است معتقد است که به رغم رویدادهای اخیر در داغستان و نـاامنـی های موجود در مسـکو ، در کشور حالت اضطراری و فوق العاده اعلام نخواهد شد و انتخابات دوما در موعد تعین شده (28 اذر ماه ) برگزار خواهد شد.
۰ نفر