۱ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5697955
T T
۰ نفر
ایران، انتخابات مجلس در تاجیکستان را مهم خواند # تهران، ایرنا: اول دی 1378 برابر با 22 دسامبر 1999 سید " کمال خرازی " وزیر امور خارجه ایران ، عصر چهارشنبه، اعلام کرد: برگزاری انتخابات آینده مجلس در تاجیکستان، مرحله ای بسیار مهم و سرنوشت - ساز در جهت نهادینه سازی دمکراسی دراین جمهوری و ایجاد پشتوانه مردمی برای حکومت تاجیکستان است.
وی دردیدار با سید"عبدالله نوری" رهبر نهضت اسلامی تاجیکستان در تهران ابراز امیدواری کرد همانگونه که در دوران آشتی ملی با کیاست و درایت رهبران تاجیک شرایط خوبی در این کشور ایجاد شد، با برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه مجلس قانون گذاری ، موقعیت و جایگاه تاجیکستان هر چه بیشتر ارتقا یابد.
قراراست که نخستین انتخابات مجلس پس از آشتی ملی ، 18 اسفند 78 (هشت مارس 2000) در تاجیکستان برگزار شود.
خرازی، تصریح کرد که ظرفیت تاریخی و فرهنگی مردم تاجیکستان بالا و این ملت قادر است بافرهنک اصیل خود سرنوشتش را در دست گیرد و استقلال کشورش را حفظ کند.
رییس کمیسیون آشتی ملی تاجیکستان نیز در ایـــن دیدار با تشریح آخرین تحولات جاری در این جمهوری ، تلاش ها و توافق های صـــورت گرفته برای برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات آتی مجلس این کشور را برشمرد.
نوری ، با قدردانی از کمک های ایـران در پیشبرد مراحل مختلف آشتی ملی تاجیکستان، خواستار همکاری و مشارکت اقتصادی تهران دراین کشور شد و خرازی نیز آمادگی ایران را برای توسعه همکاری های اقتصادی اعلام کرد.
۰ نفر