۱۵ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5702306
T T
۰ نفر
روسیه بار دیگر بر ادامه همکاری با ایران تاکید کرد # مسکو، ایرنا 15 بهمن 1378 برابر با چهارم فوریه 2000 ایوان دیمتریوویچ ایوانف معاون وزارت امورخارجه روسیه گفت، مسکو به رغم فشارهای آمریکا به همکاری های خود باتهران درتمام زمینه ها ادامه خواهد داد .
وی روز جمعه در مسکو و در مصاحبه با خبرنگاران همچنین بر ادامه همکاری با ایران در زمینه های علمی و فن آوری تصریح کرد .
معاون وزارت امورخارجه روسیه تاکید کرد که روسیه در پروژه های نفت وگاز ایران از جمله در خلیج فارس فعالانه شرکت خواهد کرد .
وی ایران را یک شریک عمده روسیه نامید و بر گسترش روابط مسکو وتهران تاکید کرد .
ایوانف با اشاره به مسئله توقیف یک نفتکش روسیه درخلیج فارس ازسوی نیروی دریای آمریکا گفت، این نفتکش همچنان در ابهای بین المللی درخلیج فارس متوقف است و ازمایش محموله نفت مربوطه برای تعین تعلق احتمالی ان به عراق ادامه دارد .
روزگذشته اعلام شد که نفتکش روسی ولگانفت 147 به ظن حمل نفت عراق و نقض تحریم های وضع شده علیه بغداد درخلیج فارس توقیف شده است .
مقامات روسیه تصریح کرده اند که این نفتکش حامل فروارده های نفتی ایران به مقصد بندری در فجیره امارات بوده است .
معاون وزارت امورخارجه روسیه بار دیگر تعلق نفت این نفتکش را به عراق رد کرد وگفت، مسکو به رغم علاقه خود به همکاری با عراق درزمینه های نفت وگاز به دلیل تحریم های وضع شده علیه این کشور با بغداد هیچ گونه همکاری اقتصادی ندارد .
وی که اخیرا از سفر آمریکای لاتین به مسکو بازگشته است گفت که همکاری روسیه با کشورهای این قاره باید افزایش یابد .
معاون وزارت امورخارجه روسیه گفت، مسکو به کمک این کشورها علیه روند برقرراری نظام یک قطبی درجهان مبارزه خواهد کرد .
وی هدف سیاسی ازسفرش به کشورهای آمریکای لاتین را تشریک مساعی با این کشورها برای جلوگیری از یکه تازی های مطلق برخی کشورها عنوان کرد .
وی مهترین هدف گسترش روابط مسکو با کشورهای آمریکای لاتین را برقراری یک نظم جهانی مناسب بدون فشار یک ابر قدرت مطلق گرا دانست .
معاون وزارت امورخارجه روسیه سفر خود را مقدمه ای بر دیدار اینده ایگور ایوانف وزیرامورخارجه این کشور از برخی از کشورهای آمریکای لاتین دانست .
معاون وزارت امورخارجه روسیه در سفر اخیر خود به آمریکای لاتین از کشورهای پرو، ونزوئلا و کوبا دیدن کرد .
۰ نفر