۲۶ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715803
T T
۰ نفر

اتحادیه اروپایی صربستان را محکوم کرد

۲۶ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5715803
اتحادیه اروپایی صربستان را محکوم کرد # کاردیف (ولز) - ایرنا 26 خرداد 1377 برابر با 16 ژوئن 1998 اتحادیه اروپایی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، کشوری که از سرکوب نظامی بر ضد شهروندان خود استفاده می کند، نمی تواند انتظار داشته باشـد در مجموعه اروپای مدرن جای بگیرد.
این بیانیه در ارتباط با بحران کوزوو و سرکوب آلبانیایی تبارهای ایـن منطقه به وسیله رژیم صربستان می افزاید،این اتحادیه به شدت استفاده از خشونت توسط نیروهای امنیتی صرب برای اعمال خواسته های سیاسی بلگراد را محکــوم و و اسلوبودان میلوشویچ رییس جمهوری صربستان را مسوول این اقدامات می داند.
اتحادیه اروپایی از میلوشویچ خواست هر چه سریعتر عملیات بر ضد غیـــر نظامیان را متوقف ، نظارت بین المللی در کوزوو را میسر و شرایط بازگشــــت آوارگان را فراهم کند و در زمینه مذاکره با آلبانیایی تبارهای کـــــوزوو پیشرفت سریع بوجود آورد.
این بیانیه هشدار می دهد در صورتی که اقدام های یادشده بدون تاخیر انجام نشود، پاسخی شدیدتر با کیفیتی کاملا متفاوت، به منظور برخورد بین المللی با تهدید فزاینده نسبت به صلح و امنیت منطقه ای مورد نیاز خواهد بود.
با توجه به اهمیت شرایط بوجود آمده، اتحادیه اروپایی اعلام کرد : توافق کرده است علاوه بر اقدام های محدودکننده موجود بر ضدصربستان ،ممنوعیت پرواز هواپیماهای یوگسلاوی به کشورهای این اتحادیه را نیز برقرار کند.
هواپیماهای جنگی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو" روز دوشنبه به یک تمرین نظامی بر فراز جنوب منطقه بالکان اقدام کردند.
گفته می شود هدف از انجام این مانور ، نمایش مصمم بودن ناتو در مقابله با اقدام های سرکوبگرانه صربستان در کوزوو بوده است.
۰ نفر