۲۶ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5732738
T T
۰ نفر
کنگره ملی عراق از موضع آمریکا برای سرنگونی صدام استقبال کرد # لندن ، ایرنا: 26 آبان 1377 برابر با 17 نوامبر 1998 کنگره ملی عراق از اظهارات" بیل کلینتون" رییس جمهوری آمریکا مبنی بر پشتیبانی از گروههای معارض عراقی در سرنگونی رژیم صدام استقبال کرد .
احمد چلبی رییس شورای کنگره ملی عراق که در لندن فعالیت می کند امروز / سه شنبه/ با انتشار بیانیه ای اظهار داشت "مااز مواضع رییس جمهوری آمریکا مبنی بر این که واشنگتن از گروه های مخالف عراقی در مبارزه برای سرنگونـی دیکتاتوری صدام حمایت می کنند بسیار دلگرم شده ایم".
" چلبی" افزود ما اعتقاد داریم این مواضع یک تحول مهم محسوب می شود و امید به آینده ای بدون دیکتاتوری صدام را برای مردم عراق فراهم می کند.
در بیانیـه رییس شورای کنگره ملی عراق آمده است ما در عین استقبال از حمایت آمریکا و سایر کشورها در مبارزه برای آزادی عراق تاکید می کنـیم که سرنگونی صــدام کاری است که در ابتدا بر عهده مردم عراق و همکاری نیروهای مسلح آن کشور است .
چلبی افزود مابه برخی منابع و حمایتهای سیاسی نیاز داریم ولی مسوولیت اولیه برای آزاد کردن عراق بر عهده مردم این کشور است.
در خاتمه این بیانیه آمده است کنگره ملــی عراق خود را به تضمین حقوق اساسی مردم عراق و زندگی صلح آمیز با کشورهای همسایه متعهد می داند.
۰ نفر