۱۰ آذر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5734399
T T
۰ نفر
روحانی: مخالفان نظام ،تیشه به اصل زیربنایی امیختگی دین و سیاست می زنند # تهران ، ایرنا : دهم اذر 1377 برابر با 1 دسامبر 1998 " حسن روحانی " نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: اصل "سیاست ما عین دیانت ما ودیانت ما عین سیاست ماست " اساسی ترین اصل نظام است و کسانی که با حکومت و نظام مخالفند ، تیشه برداشته اند تا ریـــشه این اصل مهم را بزنند.
روحانی ، روز سه شنبه ،طی سخنانی درمراسم بزرگداشت " روز مجلس و سالروز شهادت ایت الله سیدحسن مدرس " گفت:امیختگی " دین وسیاست " از زیربنایی ترین اصول در دوران انقلاب و حکومت اسلامی بوده است .
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : اصل " ولایت فقیه " و حکومت اسلامـی بر مبنای آمیختگی " دین و سیاست " است و شهید مــدرس از کسانی بود که این اصل را با بیان و عملی زیبا همواره مطرح می کرد.
وی با اشاره به نظرات و دیدگاههای شهید مدرس در خصوص سیاست و روابـــط خارجی خاطر نشان کرد : سخنان مدرس می تواند مبنای سیاست و روابط خارجی ما باشد.
روحانی گفت: مدرس همواره در طول مبارزاتش علیه استعمار، محکم و استوار ایستاد و انچه که برای او مهم بود " استقلال " کشور بود .
آیت الله " حسن مدرس " در سال 1249 هجری شمسی (1870)در " سرابه کچو" از توابع شهرستان " اردستان " در خانواده ای روحانی به دنیا امد و پس از سالها مبارزه علیه استعمار و استبداد سرانجـام در غروب 10 آذر 1316 (اول دسامبر 1937) پس از ده سال حبس و تبعید در " کاشمر " به شهادت رسید.
*م.ف *
۰ نفر