۱۶ آذر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5778164
T T
۰ نفر
نشست هشتم کنفرانس اسلامی - تهران - یک مقام سودانی: سران کشورهای اسلامی باید با توطئه های اسراییل و امریکا مقابله کنند # خارطوم - ایرنا 16 آذر 1376 برابر با هفت دسامبر 1997 "عنایت عبدالحمید" رییس کمیته روابط خارجی در پارلمان سودان رهبران کشـورهای اسـلامی را دعوت کرد تا با توطـئه های صهیونیسم و امریکا مقابله کرده و طرح های انها را نقش بر آب کنند.
وی گفت: صهیونیسم و امریکا با توطئه های خود در صدد ضربه زدن به ارزش های انسانی و سلطه جویی بر جهان هستند که سران کشورهای اسلامی باید با ان مقابله کنند.
"عبدالحمید" به ایرنا گفت:رهبران جهان اسلام که در تهران گردهم می آیند باید موضـع قاطعـانه ای در برابر طـرح های اسراییل که هـدف از انها تغییر نشانه های اسلامی در بیت المقدس است اتخاذ کنند.
وی با اشاره به لزوم مقابله با انچه که به اصـطـلاح نظم نوین جهـانی نامگذاری شده تاکید کرد: این یک مسوولیت دینی و تاریخی در برابر سـران کشورهای اسلامی که با این خیال بافی ها مقابله کنند.
رییس کمیته روابط خـارجی در پارلمان سـودان گفت: مـلت های مسـلمان انتظار دارند این کنفرانس به یک برنامه کاری برای یاری رساندن به اسلام و مسلمین دست یابد.
وی افزود: امیدواریم سران کشورهای اسلامی در کنفرانس تهران مسایل حساس را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات قاطعانه ای برای مقابله با شرایط حساسی که جهان اسلام با ان روبرو است اتخاذ کنند.
"عبدالحمید" گفت: سران کشورهای اسلامی مسوولیت بزرگی در جهت تحقق وحدت امت اسلامی دارند.
۰ نفر