۱۶ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5785123
T T
۰ نفر
رییس موسسه اسلامی و مسیحیت دانشگاه جرج تاون امریکا با خرازی دیدار کرد # تهران - ایرنا 16 بهمن 1376 برابر با پنجم فوریه 1998 در دیــدار "جــان اسپوزیتو " رییــس موسسه اسلام و مـسیحیـت دانشگـاه "جرج تاون" امریکا بـــا " کمال خرازی " وزیر خارجه ایران ، درباره اهمیت نظریه گفت و گوی میان تمدنها و ضرورت فراهم کـردن زمینه هــای علمی تبادل اندیشه میان محققان و محافل علمی ، دانشگاهی گفت و گو شد .
" اسپوزیتو" در این دیدار که روز پنجشنبه در تهران انجام شـد ، گفت : هنوز هم بخش اعظمی از افکار عمومی نسبت به واقعیت های جمهوری اسلامی ایران بی اطلاع هستند و واقعیتهای مبتنی بر دمکراسی و نقش بانوان در جامعه اسلامی ناشناخته باقی مانده است .
وی تاکید کرد : اگاهی نسبت به این مسائل باید در گفت و گو ها و تبادل افکار اندیشمندان کشور های مختلف مورد توجه قرار گیرد .
خرازی نیز با اشاره به عنایت رئیس جمهوری اسلامی ایران به تنش زدایی در جهان و رابطه مسالمت امیز میان ملتها ، نظریه گفت و گوی میان تمــدن ها و ادیان الهی را برای حصول به این اهداف مهم خواند .
" جان اسپوزیتو " سرویراستار دائره المعارف اسلام در جهان معاصر است که سال گذشته در میان کتابهای خارجی به عنوان کتـاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد .
* ز 139 *
۰ نفر