۱۷ شهریور ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5807478
T T
۰ نفر
قزاقستان از سطح روابط اقتصادی خود با عربستان ابراز نارضایتی کرد # الماتی - ایرنا 17 شهریور 1375 برابر با 7 سپتامبر 1996 قزاقستان ازسطح روابط اقتصادی این کشور باعربستان ابراز ناخرسندی کرد و از سرمایه گذاران عربستانی خواست تا در اقتصاد قزاقستان سهم بیشتری بپذیرند.
" عسگر قولیبایف " وزیر ساختمان قزاقستان و رییس قزاقستانی کمیسیون مشترک در دیدار با یک هیات اتاق تجارت و صنعت عربستان در الماتی گفت سطح همکاریهای اقتصادی دو کشور مورد رضایت الماتی نیست .
تلویزیون الماتی گزارش داد قزاقستان و عربستان دو سال پیش و در سفر رییس جمهوری و یک مقام دولتی قزاقستان به عربستان چندین سند همکاری بین دو کشوربه امضاء رساندند اما به تحرک مورد نظر الماتی در مناسبات اقتصادی دو جانبه منجر نشد.
تلویزیون قزاقستان همچنین افزود" اخمت ژان یسیموف " دبیر دولتی قزاقستان در دیدار با هیات عربستانی گفته است الماتی می خواهد تا ریاض قبل ازهر چیز برای برقراری همکاریهای دراز مدت اقتصادی دوجانبه تحرک نشان دهد .
حجم مراودات تجاری قزاقستان و عربستان در سال گذشته میلادی به 806 هزار دلار رسید که 613 هزار دلار ان راصادرات قزاقستان تشکیل می داد.
داد و ستد قزاقستان و عربستان در 6 ماه اول سال جاری میلادی به 11 میلیون و 573 هزار و 900 دلار بالغ شد که 11 میلیون و 426 هزار دلار ان صادرات قزاقستان بود.
* 40 *
۰ نفر