۲۳ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5812146
T T
۰ نفر

وزیر دفاع مقدونیه یکشنبه شب وارد ترکیه شد

۲۳ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5812146
وزیر دفاع مقدونیه یکشنبه شب وارد ترکیه شد # آنکارا - ایرنا 23 مهر 1375 برابر با 14 اکتبر 1996 " بیلاگوی هانجیسکی " وزیر دفاع مقدونیه برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه از ترکیه یک شنبه شب وارد انکارا شد.
وزیر دفاع ترکیه در باره دیدار همتای مقدونیه ای خود از ترکیه گفت : این دیدار روابط عالی سیاسی ،اقتصادی بین دو کشور را که طی سالهای اخیر مرتبا رو به گسترش بوده است در زمینه های صنایع دفاعی و مسای نظامی به سطح بالاتری ارتقاء خواهد داد.
" هانجیسکی " نیز گفت : دراین دیدار نتایج روابط دفاعی بین دو کشور را یکبار دیگر از نظر گذرانده و در جهت ارتقاء این روابط که به نفع هر دو کشور می باشد کوشش خواهیم کرد.
ترکیه در راستای رقابت با یونان در منطقه بالکان سعی در برقراری روابط گسترده ای با کشورهای بالکان خصوصا مقدونیه،البانی و بلغارستان دارد.
در راستای تلاشهای ترکیه برای گسترش روابط نظامی خود با مقدونیه طی سال گذشته وزیر دفاع وقت ترکیه یک دیدار رسمی از مقدونیه به عمل اورد.
دراردیبهشت ماه امسال فرمانده نیروی زمینی ترکیه از مقدونیه و در تیرماه نیز معاون وزیر دفاع مقدونیه از ترکیه دیدار کردند.
در پی اعلام استقلال مقدونیه و گشایش پارلمان این کشور اولین قراردادی که به تصویب پارلمان مقدونیه رسید قرارداد نظامی بین ترکیه و مقدونیه بود.
* 40 *
۰ نفر