۱۱ دی ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5821369
T T
۰ نفر
معاون اول رییس جمهوری ایران نتایج سفر هیات ایرانی به تاجیکستان را تشریح کرد # تهران - ایرنا 11 دی 1375 برابر با 31 دسامبر 1996 "حسن حبیبی " معاول اول رییس جمهوری ایران که در راس یک هیات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به جمهوری تاجیکستان سفر کرده بود ، روز سه شنبه به تهران بازگشت و نتایج این سفر را تشریح کرد.
وی در فرودگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه این سفر با انجام مقدمات صلح تاجیکستان در تهران همزمان شد که امیدواریم این مذاکرات به نتایج پیشرفت کننده ای برسد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: مقام های مسوول جمهوری تاجیکستان از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در روند حل و فصل مسالمت امیز مناقشه تاجیکستان و استقرار صلح و اسایش دراین کشور بسیار خوشنود وراضی بودند.
حبیبی گفت: درپایان مذاکرات بین هیات های دو کشور، یک سلسله اسناد مهم همکاری ها ازجمله موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری های گمرکی، پست ومخابرات ، کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل، فرهنگی و اموزشی به امضا رسید.
وی همچنین با اشاره به سفر هیات ایرانی به ارمنستان ،گفت: دراین سفر نیز 12 توافقنامه همکاری بین هیات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به امضا رسید.
حبیبی افزود: این توافقنامه ها در زمینه های داروسازی، مخابرات، برق رسانی، گازرسانی، محیط زیست، معادن ، حمل ونقل، بانکی و امور گمرکی بود.
معاون اول رییس جمهوری گفت: مقام های ایران وارمنستان در جریان مذاکرات به عمل امده ضمن تاکید بر اجرای کامل توافق های قبلی اسناد جدیدی را در ارتباط با همکاری های متقابل گاز، انرژی، حمل ونقل، شیلات و پتروشیمی امضا کردند.
در سفر به جمهوری تاحیکستان وزیران جهاد سازندگی، پست و تلگراف و تلفن،امور اقتصادی و دارایی، معاون اروپا و امریکا وزارت امورخارجه معاون اول رییس جمهوری را همراه کردند.
(41)
۰ نفر