۲۷ دی ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5822932
T T
۰ نفر
ایرلند برای لغو تحریم گوشت این کشور تلاش می کند # لندن - ایرنا 27 دی ماه 1375 برابر با 16 ژانویه 1997 دولت ایرلند در تلاش است از طریق مذاکره با خریداران اصلی گوشت این کشور، انان را از تمدید تحریم گوشت گاو این کشور بازدارد.
وزیر کشاورزی ایرلند قرار است این هفته با همتایان روسی و مصری خود ملاقات کند و جزئیات اقدامات دولتش را در مورد کنترل بیماری جنون گاوی در میان دام این کشور ارایه کند.
تعداد موارد ابتلا به بیماری جنون گاوی در ایرلند جنوبی در سال 1996 به 73 مورد رسید که نسبت به سال قبل از ان 5 برابر افزایش یافته است.
انتشار این امار سبب شد که مصر یک تحریم 6 ماهه و روسیه یک تحریم سه ماهه در مورد گوشت های تولید شده در برخی نقاط ایرلند وضع کنند.
دولت ایرلند ادعا می کند با توجه به تعداد کل 7 میلیون راس گاو در این کشور، مواردابتلا به جنون گاوی ناچیز است و نیازی به تمدید تحریم های موجود نیست.
هیات نمایندگی دولت مصر این هفته وارد دوبلین شد تا با مقامات ایرلند در زمینه صادرات گوشت و دام زنده به این کشور دیدار و گفت و گو کند.
مصر و روسیه بزرگترین وارد کننده گوشت گاو ایرلند در میان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا هستند و در صورت قطع این صادرات ، صنایع گوشت ایرلند متحمل 240 میلیون دلار خسارت در سال خواهند شد.
* 40 *
۰ نفر