۹ خرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5835273
T T
۰ نفر
سنای امریکا علیه ورود تولیدات پاکستان محدودیت وضع می کند # اسلام اباد - ایرنا 9/3/74 برابر با 30 مه 1995 منابع خبری دراسلام اباد می گویند در سنای امریکا طرحی برای جلوگیری از ورود ان دسته از کالاهای پاکستانی که در تولید ان کودکان کمتر از 15 سال بکار گرفته می شوند مطرح شده است.
به موجب این طرح که به متمم " پارگون " معروف شده است بازرگانان امریک اعلیه ورود تولیدات پاکستانی که شرایط مذکور را دارند محدودیت وضع خواهند کرد.
روزنامه"پاکستان" روز دو شنبه نوشت این محدودیت در مرحله اول در مورد قالی ، محصولات نساجی و صنایع دستی اعمال و در مراحل بعدی علیه ابزار و الات جراحی و وسایل ورزشی بکار گرفته خواهد شد.
واشنگتن از چندی پیش از اسلام اباد به این دلیل که کودکان در واحد های تولیدی اجبارا و بر خلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل بکار وا داشته می شود انتقاد کرده بود.
مطبوعات پاکستان اخیرا نوشت ند چندین قرار داد فروش قالی و ابزار جراحی به همین دلیل طی ماههای اخیر به مرحله اجرا نرسید و زیان هایی را به صادرکنندگان پاکستان وارد کرد.
تخمین زده شده است که حدود ده میلیون کودک در پاکستان کار می کنند.
این رقم برای کل اسیا 175 میلیون نفر است.
در این ارتباط هیئتی از سوی پاکستان روز سه شنبه راهی واشنگتن شد تا درباره این موضوع و نیز سهمیه پاکستان در سیستم ترجیحات عمومی ویژه بین دو کشور گفتگو کند.
۰ نفر