۱۰ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5850980
T T
۰ نفر

سیل در ایالت واشنگتن

۱۰ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5850980
سیل در ایالت واشنگتن # تهران - ایرنا 9/9/74 برابر با 30 نوامبر 1995 در پی باترش سه روزه باران ،سیل شدیدی در بخش های مختلف از ایالت واشنگتن در ناحیه غرب آمریکا جاری شده که منجر به انسداد چندین بزرگراه و تخریب صدها واحد مسکونی شد .
منابع محلی در ایالت واشنگتن گزارش دادند که تمامی رودخانه های عمده ایالت لبریز شده و حد اقل 17 بزرگراه ایالتی به زیر اب فرو رفته است . در این حال فرماندار ایالت واشنگتن مایک لوری /در این ایالت اعلام حالت اضطراری کرده است بر اساس ان میتوان ازبودجه دولتی و گارد ملی برای کمک رسانی به مناطق اسیب دیده استفاده کرد .
در ناحیه تولیدو که در 85 مایلی جنوب و مرکز ایالت قرار دارد عرض رود خانه به سه برابر میزان عادی افزایش یافته وسکنه منطقه از کیسه های شن برای جلوگیری از ورود اب به منازلشان استفاده نموده اند .
در بخش هائی از ایالت اورگان / که در مجاورت واشنگتن قرار دارد بارش باران با وزش باد با سرعت بیش از 120 کیلومتر درساعت همراه بوده که منجر به جاری شدن سیل و گل و لای شده است .
از سوی دیگر بارش باران با گرمی غیر منتظره هوا در این ایالت همراه بوده که موجب ذوب شدن برف در بلندیهای ایالت و شدت جاری شدن سیل گردیده است .
گزارشهای رسیده حاکی از صدمات قابل ملاحظه ای به مناطق مسکونی بسته شدن راهها و مدارس بوده است . سیل کنونی در یک صد سال گذشته در ایالت واشنگت ن سابقه نداشته است . تاکنون براوردی از میزان خسارات به عمل نیامده و گزارشی از تلفات جانی دریافت نگردیده است . / م ح /
۰ نفر