۵ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6107882
T T
۰ نفر
زایران حج تمتع از 15 مهرماه به عربستان اعزام می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/05 اجتماعی.حج و زیارت.حج تمتع تهران - رییس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زایران حج تمتع امسال از 15 مهرماه به سرزمین وحی آغاز می شود و قرار است 97 هزار نفر از زایران ایرانی به مناسک حج امسال مشرف شوند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،علی لیالی افزود: مقدمات کار برای سهولت این سفر و راحتی اعزام حجاج انجام شده است وی گفت: با هماهنگی انجام شده با کشور عربستان امیدواریم حج امسال نیز در کمال آرامش و نهایت اطمینان و اعتماد از سوی هر دو کشور برگزار شود تا شاهد رضایتمندی حجاج بیت الله الحرام باشیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایان مهلت اعزام حج عمره خبر داد و گفت : در یک سال گذشته بیش از 800 هزار زائر عمره مفرده به خانه امن الهی اعزام شدند که اعزام امسال با کمترین مشکل و تنش انجام شد.
لیالی از افزایش اقامت حجاج حج تمتع تا 38 روز خبر داد و تصریح کرد: امسال مدت اقامت حجاج ایرانی بین 35 تا 38 روز خواهد بود و هیچ مابه التفاوتی را از ثبت نام کنندگان دریافت نمی کنیم و با همان مبلغ پرداخت شده آنها را به حج اعزام می کنیم.
وی در مورد ثبت نام عمره و زمان سپرده گذاری نیز خاطر نشان کرد: تا دوشنبه هفته آینده زمان دقیق ثبت نام عمره مفرده اعلام می شود اما مبلغ آن برای افراد بزرگسال 800 هزار تومان و برای کودکان کمتر از 12 سال نیز 600 هزار تومان تعیین شده است.
رییس سازمان حج و زیارت زمان اعزام زایران ثبت نام شده را سال 93 اعلام کرد و گفت: هنوز بانک عامل ثبت نام عمره مفرده مشخص نشده است.
لیالی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش پرواز عتبات عالیات نیز خبر داد و افزود: به زودی تعداد پروازهای هوایی ما به عتبات عالیات در هفته به 80 پرواز افزایش می یابد.
وی افزود: ما به تدریج از پنج پرواز اعزام زائران را به عتبات عالیات در عراق به صورت هوایی آغاز کردیم به طوری که در حال حاضر 24 پرواز هفتگی را شاهد هستیم.
رییس سازمان حج و زیارت در مورد اعزام هوایی از استان اردبیل گفت: با رایزنی های مسوولان استانی و اعلام آمادگی استاندار اردبیل بزودی اعزام هوایی از اردبیل به نجف آغاز می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص علل بسته شدن مرز خسروی و تردد زایران عتبات عالیات از مسیر مرز مهران نیز خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تردد زائران عتبات از مرز خسروی نداریم در حالیکه بنا به مصلحت عراق و شرایط داخلی این کشور تاکنون خبری از بازگشایی مرز خسروی به دست ما نرسیده و اگر این کار انجام شود اعزام زایران به تناسب از مرزهای خسروی و مهران انجام می شود.
اجتمام *9102** شماره 004 ساعت 09:15 تمام
۰ نفر