۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6111545
T T
۰ نفر
امیردریادار ;حبیب الله سیاری ; روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر افزود : پیروزی ایران اسلامی در این دوران حماسه ساز درحقیقت پیروزی حق علیه باطل بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی با اشاره به نقش مهم نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت : این نیرو در مقابل دشمن تا بیخ دندان مسلح که در اوایل پیروزی درصدد جلوگیری از رشد و صدور انقلاب ،ایجاد ناامنی، یورش به پایگاه های نظامی و تجاوز به خاک میهن اسلامی بود ، مقتدرانه ایستاد و او را برسرجایش نشاند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش انهدام امکانات و تجهیزات دشمن در عملیات کوه ذوالفقاری را نمونه ای از رشادت ها و حماسه های افسران نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت : امروز حفظ ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس برهمگان یک وظیفه است و باید تداوم بخش خط سرخ شهدا ، ایثارگران و جانبازان باشیم.
وی پایه و اساس رشد و توسعه همه جانبه در نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی را به روز بودن و افزایش توان علمی نیروی انسانی دانست و افزود: امروز جنگ در دریا درحقیقت جنگ بین علم و توانمندی است.
او با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه، رسیدن به قله های افتخار با ارتقاء توان علمی و تخصص میسر است ، ادامه داد : بنابراین روز به روز باید دربخش ارتقای دانش ، پژوهش و نوآوری این نیروها تلاش کرد.
امیر دریادار سیاری یکی ازشاخص های بسیار مهم دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر را توجه به مقوله پرورش و آموزش دانشجویان اعلام کرد و گفت : خوشبختانه یکی از عوامل بسیار مهم ایستادگی نیروی دریایی در مقابل استکبار جهانی ، برخورداری نیروها از ایمان ، تعهد، ولایتمداری ، بصیرت، خودباوری و تخصص آنان بوده است.
وی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره ) نوشهر را از حیث برخورداری از امکانات نوین به عنوان یکی از دانشگاه های استاندارد کشور معرفی کرد و خواستار استفاده بهینه دانشجویان از امکانات این دانشگاه شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این مراسم 15 نفر از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس نیروی دریایی و دانشجویان برتر علمی با اعطای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شدند. /621/624/1654
۰ نفر