۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6113097
T T
۰ نفر

فرهنگ رضوی شاخص شیعه اثنی عشری است

۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6113097
فرهنگ رضوی شاخص شیعه اثنی عشری است ...................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/1390 اجتماعی.داخلی.جشن میلاد مشهد_نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ رضوی را شاخص شناخت شیعه اثنی عشری دانست و گفت: برگزاری جشن های زیرسایه خورشید به ترویج این مهم کمک می کند.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جشن های سراسری "زیر سایه خورشید"، لاله افتخاری افزود: جشن های زیر سایه خورشید با ایجاد شور و نشاط معنوی میان مردم نقش موثری در ترویج فرهنگ دینی دارد. وی ادامه داد: با اجرای این طرح، جشن های ایام میلاد از انحصار یک شهر خاص مانند مشهد خارج شده و حال و هوای معنوی حرم را به سراسر کشور منتقل می شود.
منشی اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حضور گسترده جوانان در کادر اجرایی جشن ها، به برکات معنوی آن اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که جوان با حضور و نقش آفرینی در این برنامه ها احساس کند ریشه دارد، به خودباروی رسیده و دچار بحران هویت نمی شود. رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی،گسترش فرهنگ ولایت و آگاهی از جایگاه معصومین را از دیگر فواید برگزاری این جشن ها ذکر و بیان کرد: برگزاری جشن ها در خارج کشور و بیان فضایل و مناقب معصومین(ع) پس از گذشت 14 قرن، نشان دهنده جایگاه اهل بیت(ع) و شیفتگی و ارادت مردم به ایشان است.
افتخاری ادامه داد: حضور خدام به عنوان نماد حرم امام رضا(ع) در میان شیفتگان اهل بیت(ع) که نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت و حتی غیرمسلمانان را نیز شامل می شود، موجب شناخت بهتر و حضور بیشتر آنان در حرم مطهر خواهد شد. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز در این رابطه گفت: برگزای جشن های زیر سایه خورشید فرصتی مناسب برای بهره مندی سایر اقشار مختلف جامعه از فضایل امام رضا(ع) و کسب معارف رضوی است.
محمدکاظم دبیری با اشاره به آغاز برنامه های دهه کرامت در اقصی نقاط میهن اسلامی افزود: در اعیاد مختلف برنامه های پرشوری در استان های کشور برگزار می شود که برنامه های دهه کرامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مهمترین نکته ای که این جشن ها را از سایر برنامه ها متمایز می کند حضور پرشور آحاد مختلف اعم از کسبه، بازاریان و کارمندان ادارات و سازمان ها در جشن های دهه کرامت بویژه جشن های سراسری" زیر سایه خورشید " است.
وی با بیان این که مردم ایران عشق و ارادت زیادی به اهل بیت و بویژه به امام علی ابن موسی الرضا(ع) دارند ، اظهارداشت: سایر آحاد جامعه خواهان حضور حداکثری در برگزاری جشن‌های این دهه هستند که باید زمینه این مشارکت برای آنان فراهم شود.
این مسوول با تاکید بر این که امام رضا(ع) عالم آل محمد (ص) نام گرفته اند، بیان کرد: هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت از کرامات بسیاری برخوردارند که باید همه ما از معنویت و فرهنگ رضوی در زندگی بهره مند شویم زیرا کسب معارف رضوی باعث ارتباطات معنوی و سعادت در زندگی می شود.
دبیری ادامه داد: برای بهره مندی از این معنویت باید فضایی همراه با سرور و شادی و حفظ شئونات دینی بوجود بیاید تا به سلامت جامعه کمک کند که مهمترین آن برگزای جشن های دینی با حضور پرشور مردم است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر جشن های " زیر سایه خورشید" تاکید کرد و افزود: این جشن ها باید در سه محور شور و نشاط دینی، کسب کرامات و معارف رضوی و بهره مندی از ابزار هنر برگزار شود تا به ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی کمک کند.
وی گفت: زمانی برنامه ها در چارچوب این محورها برگزار شود در دراز مدت تاثیر خود را بر رفتار و بینش آحاد متخلف جامعه گذاشته و باعث بهره مندی هر چه بیشتر مردم از سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) می شود.
دبیری با اشاره به برگزاری هر چه بهتر جشن های دهه کرامت و مردمی بودن جشن های " زیر سایه خورشید " اضافه کرد: البته حمایت دولت و ادارات در این راستا ضروری است.
اچهارمین دوره جشن های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از تاریخ 7 لغایت 17 مهرماه سال جاری به همت موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود.ک/1 7491/659
۰ نفر