۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6113949
T T
۰ نفر
رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند کردن مددجویان است .................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/09 اجتماعی.داخلی.کمیته امداد تبریز - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: توانمند کردن مددجویان، خودکفایی و عدم وابستگی خانواده های مددجویان به مستمری رویکرد جدید این کمیته می باشد.
حسین دشتی روز شنبه در بازدید از ایرنا مرکز تبریز اظهار داشت: از آغاز سالجاری، مددجوی مستمری در کمیته امداد استان جذب نشده و خدمات این کمیته در راستای توانمند سازی مددجویان از جمله ارائه مهارت های زندگی، شغلی، عمرانی ، اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، برنامه های فرهنگی و سایر بسته های حمایتی تمرکز یافته است.
وی با بیان اینکه 81 هزار خانوار هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد استان است، اضافه کرد: در مجموع 196 هزارنفر مددجوی کمیته امداد استان می باشد که 35 هزار نفر آنها به علت فوت سرپرست خانوار تحت پوشش شده اند و 63 هزار نفر نیز بالای 65 سال سن دارند.
وی ادامه داد: 28 هزار خانواده نیز در قالب طرح شهید رجایی یعنی مددجویانی که سرپرست خانوار آنها بالای 60 سال داشته و ساکن روستاها می باشند، تحت پوشش این کمیته می باشند.
دشتی اضافه کرد: جشن خودکفایی چهار هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته چندی پیش برگزارشد و این اداره کل می تواند سالانه حدود دو هزار مددجو را خودکفا کند.
وی به حضور پرشور مردم در جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: امسال این جشن با رویکرد مدارس انجام شد و گزارش های اولیه حاکی از حضور بیش از دو برابری مردم نسبت به سال گذشته است.
وی یادآور شد: کمیته امداد از یادگاران امام خمینی (ره) و یک نهاد مردمی حمایتی بوده و در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه و توانمند کردن آنها تلاش می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 60درصد دهک اول جامعه تحت پوشش این کمیته می باشد،‌ گفت: جایگاه و نیازهای کمیته امداد باید در میان مردم تبیین شده و اهمیت و نحوه فعالیت آن برای مردم روشن شود تا از ایجاد سوء تفاهم های احتمالی پیشگیری شود.
وی بر نقش موثر اصحاب رسانه در تبیین جایگاه کمیته امداد اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید نیازمندی های موجود در جامعه را با هنرنمایی خاصی انعکاس دهند تا علاوه بر اطلاع رسانی کافی، ‌شان و منزلت نظام نیز صدمه ای نبیند.
8120/593
۰ نفر