۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6118712
T T
۰ نفر
مانور اطفای حریق و خروج اضطرارِی در ساختمان های بلند مرتبه در رشت برگزار شد ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/1390 اجتماعی.مانور.آتش نشانی رشت - مانور اطفای حریق ، امداد و نجات و خروج اضطراری در ساختمان های بلند مرتبه در کلانشهر رشت برگزار شد.
به گزارش ایرنا، مانور اطفای حریق، امداد و نجات و خروج اضطراری در ساختمان های بلندمرتبه به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با محوریت سازمان آتش نشانی کلانشهر رشت عصر روز یکشنبه در این شهر برگزار شد.
این عملیات فرضی که بانک ملی ، نیروی انتظامی ، اورژانس ، اداره برق و شرکت گاز استان گیلان همکاری داشتند در محوطه بانک ملی رشت با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان به اجرا درآمد.
حمل مجروح و قطع نخاع از بالای ساختمان های مرتفع توسط بسکت نجات، تخلیه دود از ساختمان بوسیله دستگاه های تهویه ، جستجوی نجات و رهاسازی محبوسین، حمل نفرات در طبقات فوقانی بوسیله حمایت با طناب، رهاسازی افراد به وسیله تشک نجات از ارتفاع، رهاسازی نفرات از طبقات بوسیله نردبان هیدرولیک ، اطفای حریق خودرو به وسیله دستگاه های AFT خودرویی و کول پشتی از جملات اقداماتی بود که در این عملیات توسط آتش نشانان شهر رشت به نمایش گذاشته شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت هدف از برگزاری این مانور را نجات افراد گرفتار در ساختمان های بلند مرتبه و ارتقای اطمینان در نیروهای امداد و آتش نشان ذکر کرد.
"محمدعلی رفیعی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر ساختمان های قدیمی و بلند موجود در شهر رشت بر اساس مقررات ملی احداث نشده اند و فاقد ایمنی لازم و خروج اضطراری در هنگام حوادث مانند زلزله و آتش سوزی هستند.
وی اظهار داشت: دود ناشی از حریق در اینگونه ساختمان ها راه خروج ندارند و ساکنان در هنگام خروج با مشکل مواجه می شوند و در نهایت جان ساکنان در معرض خطر قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: آتش نشانان سازمان آتش نشانی رشت با همکاری دیگر سازمان ها بطور 24ساعته در خدمت به شهروندان برای مقابله با حوادث آماده هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این مانور گفت: برگزاری این مانور موجب آمادگی لازم در نیروها می شود تا بتوانند با معضلات ساختمان های بلندمرتبه آشنا شوند.
"محمد اکبرزاده" افزود: اینگونه مانورها در نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات این توانایی را ایجاد می کند تا در هنگام وقوع حوادث، امکان نجات شهروندان و مصدومان را فراهم نمایند.
وی خاطرنشان ساخت: در هفته گذشته به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانورهای مختلفی با هدف های از پیش تعیین شده توسط ستاد بحران استانداری در استان گیلان انجام شد.ک/3 619/695
۰ نفر