۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6126017
T T
۰ نفر
نحوه پذیرش دارندگان اولویت حج تمتع امسال اعلام شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/01 اجتماعی.گردشگری.حج تمتع تهران- سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای نحوه پذیرش دارندگان اولویت تشرف به حج تمتع سال 89 را اعلام کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا ، در این اطلاعیه از تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع یک میلیون تومانی که تا تاریخ 10 بهمن ماه سال 83 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گذاری کرده اند، خواست برای ثبت نام اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از متقاضیانی که اسناد ثبت نامی سال های 1360 و 1363 )با مبالغ 000/180 و 000/200 و 000/250 و 000/270 ریالی ) را دارند، باید ضمن مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه گذاری یک میلیون تومانی و استفاده از تسهیلات متعلقه اقدام کنند.
این دسته از متقاضیان باید جهت دریافت قبض جدید به شعبه بانک معرفی شده از سوی حج و زیارت استان مراجعه کنند.
در اطلاعیه سازمان حج و زیارت همچنین آمده است: دارندگان اسناد هشت میلیون ریالی مربوط به سال1377 و منتهی به 31 فروردین ماه سال 78، باید قبل از مراجعه به مدیر کاروان، به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه (000/000/3 ریال ) مراجعه و نسبت به تبدیل قبض ودیعه گذاری خود به قبض 10 میلیون ریالی اقدام کنند.
در این اطلاعیه تصریح شده است: دارندگان اسناد هشت میلیون ریالی از اول اردیبهشت سال 78 تا آخر اسفندماه سال یادشده، باید قبل از مراجعه به مدیرکاروان به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا مراجعه و با احتساب سود متعلقه نسبت به تبدیل سند خود به ودیعه گذاری حج تمتع 10 میلیون ریالی اقدام کنند.
بر این اساس، تمامی دارندگان قبوض 10 میلیون ریالی متولد سال 1308 و سال های قبل از آن، مشروط بر اینکه تاریخ ودیعه گذاری آنها تا پایان 29 اسفندماه سال 84 باشد، می توانند برای تشرف اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: تمامی دارندگان قبوض 10 میلیون ریالی متولد سال 1303 و سال های قبل از آن، مشروط بر اینکه تاریخ ودیعه گذاری آنها تا پایان 29 اسفندماه سال 86 باشد نیز، می توانند در این زمینه اقدام کنند.
در اطلاعیه سازمان حج و زیارت، آمده است: مشمولین ردیف های یادشده که سال گذشته با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه دعوتنامه تشرف دریافت کرده اند، در سالجاری نیازی به مراجعه مجدد ندارند و مستقیما می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به کاروان مورد نظر مراجعه کنند.
بر این اساس، بستانکاران سازمان حج و زیارت، افراد واجد شرایط دارای اولویت تشرفی که در سال های گذشته در کاروان پذیرش شده و مشرف نشده اند، باید ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه کنند تا طبق دستورالعمل های سازمان نسبت به پایدار کردن قبض ودیعه گذاری مربوط از طریق مراجعه به شعب بانک ملی وفق ضوابط برای آنها اقدام شود.
بدیهی است این گونه اسناد بعد از تبدیل به قبض ودیعه گذاری ده میلیون ریالی جدید از سوی بانک نسبت به ظهرنویسی آن با ذکر سابقه اولویت و شماره قبض اولیه اقدام و ممهور به مهر بانک اقدام خواهد شد.
در اطلاعیه سازمان حج وزیارت در مورد تاریخ پذیرش در کاروان ها نیز آمده است: اسامی، آدرس و تلفن مدیران منتخب کاروان های حج سالجاری در روزهای سوم ، چهارم و پنجم (استان تهران ) خرداد ماه و هر استان از طریق جراید محلی اعلام خواهد شد.
بر اساس این اعلام، زمان پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در کاروان ها از روز 6 تا 20 خردادماه امسال خواهد بود.
سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرده است: چنانچه در زمان تعیین شده ظرفیت کاروان های استان تکمیل نشود، این سازمان از اولویت های بعدی دعوت خواهد کرد. از این رو، تاکید می شود، دارندگان قبوض دارای اولویت حتما در مدت مقرر به کاروان ها مراجعه کنند.
سازمان حج وز یارت در این اطلاعیه تصریح کرده است: متقاضیان هنگام انتخاب کاروان دقت کافی را از جهات مختلف - همراهی با اقوام و آشنایان، شرایط مختلف کاروان - داشته باشند چراکه ظرفیت و قیمت کاروان با توجه به شرایط تعیین شده و جابجایی کاروان پس از ثبت نام امکان پذیر نیست.
در اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان نیز آورده شده است: در سال جاری تمهیداتی در نظرگرفته شده که متقاضیان اعزام به حج تمتع، علاوه بر مراجعه حضوری به کاروان های مجاز (در زمان مقرر) بتوانند شخصا بصورت غیرحضوری با مراجعه به آدرس اینترنتی ir.89 haj.WWW از منزل یا هرجای دیگر نسبت به انجام مراحل ثبت نام در کاروان اقدام کنند.
بر این اساس، پس از ثبت نام متقاضی از طریق اینترنت، باید جهت پیگیری و مراجعه به کاروان نسبت به اخذ کد رهگیری و رسید ثبت نام که حاوی تذکرات و نکات ضروری است، اقدام کند و اصل قبض ودیعه گذاری خود را به مدیر کاروان تحویل دهد. افرادی که قصد نام نویسی از طریق مراجعه حضوری به کاروان را دارند، می توانند کاروان های مورد نظر خود را از روزنامه انتخاب و سپس مراجعه کنند.
سازمان حج و زیارت همچنین در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کاروان ها، اعلام کرده است: متقاضیان باید، اصل و کپی قبض ودیعه گذاری حج تمتع ، اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن، دو قطعه عکس6;215#4 مشابه عکس گذرنامه یا تصویری که شش ماه از تاریخ آن نگذشته باشد به همراه اصل و کپی کارت ملی یا شماره تایید شده را برای ثبت نام در کاروان ها ارایه دهند.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: متقاضیان پس از نام نویسی باید رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و نزد خود نگهداری کنند. چنانچه نشانی و تلفن متقاضی نسبت به زمان ثبت نام اولیه در بانک تغییر کرده باشد، باید آدرس و شماره جدید تلفن را هنگام ثبت نام به مدیرکاروان اعلام کنند و مطابق برنامه اعلام شده و در مهلت مقرر (ظرف 4 روز) باید به پزشک کاروان مراجعه کنند و اقدامات مربوط به معاینات خود را انجام دهند.
بدیهی است درصورت تاخیر متقاضی در این خصوص ، مدیر کاروان اجازه خواهد داشت نسبت به جایگزینی وی از دیگر متقاضیان واجد شرایط اقدام کند.
در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان حج و زیارت، آمده است: هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی برای هر زایر محاسبه و انجام شده است که مبلغ قطعی آن در اطلاعیه استانی برای هر کاروان درج خواهد شد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه بیان شده است: از آنجا که ودیعه اولیه دریافت شده توسط بانک ملی به صورت علی الحساب بوده است ، بنابراین، مدیران کاروان هنگام ثبت نام متقاضی برگه واریز قطعی هزینه سفر ویژه حج تمتع سال 1389 را جهت مراجعه به بانک و واریز هزینه به متقاضی تحویل خواهد داد.
بر این اساس، زایران علاوه بر پرداخت هزینه ما به التفاوت به بانک ملی و دریافت قبض مخصوص هزینه سفر حج تمتع، وجوه مربوط به هزینه های آموزش و مخارج دفتر مدیر کاروان را که بین 000/250 تا 000/300 ریال به تناسب استان مربوطه متغیر خواهد بود، مستقیما به حساب بانکی مدیر کاروان واریز و باید قبض آن را به وی تحویل دهند و در نتیجه ضرورتی به پرداخت هیچ گونه وجه نقد دیگری به مدیر کاروان نخواهد بود.
ثبت نام از زایران حج تمتع امسال از ششم خردادماه آغاز می شود و حدود 97 هزار زایر ایرانی به این سفر معنوی و سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
متن کامل اطلاعیه سازمان حج و زیارت در پایگاه اطلاع رسانی حج به نشانی ir.hajj منتشر شده است .
اجتمام 1010/1572** شماره 036 ساعت 13:40 تمام
۰ نفر