۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6129278
T T
۰ نفر
آیین نامه نحوه تشکیل مجتمع های آموزشی وپرورشی ابلاغ شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/02 اجتماعی.آموزش و پرورش.مجتمع های آموزشی تهران- آیین نامه نحوه تشکیل مجتمع های آموزشی وپرورشی به همراه مجموعه ضوابط و درجه بندی پست های سازمانی آموزشگاه های مستقل از سوی معاونت توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دراین دستورالعمل نحوه تشکیل مجتمع ها، جدول درجه بندی پست های مجتمع، شرایط احراز مدیر مجتمع ، نحوه تعریف درسامانه بکفا، شرح وظایف پست ها( مدیر، معاون اجرایی، معاون آموزشی، معاون پرورشی وتربیت بدنی ) وجدول درجه بندی مدارس تحت پوشش تشریح شده است.
براساس این گزارش، دراین دستورالعمل به منظور اجرای مناسب وبهینه تشکیل مجتمع های آموزشی وپرورشی آمده است، تمام مدارس روستایی وعشایری دردوره های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی ومتوسطه ( به استثنای مدارس شبانه روزی، هنرستان های فنی وحرفه ای وکاردانش ) تحت پوشش مجتمع قرار خواهند گرفت.
در این دستورالعمل تاکید شده است به منظور نظارت بر اجرای مطلوب این آیین نامه هریک از مناطق آموزشی (شورای سازماندهی ) اداره کل آموزش وپرورش استان (کمیته برنامه ریزی ) و در وزارت متبوع (ستاد مجتمع های آموزشی وپرورشی ) دارای مسوولیت خواهند بود.
همچنین در این دستورالعمل آمده است، تشکیل مجتمع های آموزشی وپرورشی درمناطق آموزشی، سازماندهی مدارس روستایی درقالب مجتمع به طوری که امکان نظارت مدیر مجتمع و معاونین وی به بهترین نحو فراهم شود و نیروی انسانی موردنیاز به صورت مطلوب قابل تخصیص باشد.
همچنین تعیین مدرسه محل استقرار مجتمع و انتصاب مدیر آن ،نظارت وارزیابی عملکرد مدیر مجتمع حسب شرح وظایف محوله، نظارت بر توزیع عادلانه سرانه امکانات و تجهیزات بین مدارس تحت پوشش مجتمع توسط مدیر و ارایه گزارش های دوره ای به اداره کل آموزش و پرورش استان از جمله موارد دیگری است که باید درمناطق آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
بررسی و تایید مجتمع های آموزشی وپرورشی تشکیل شده توسط مناطق برابر دستورالعمل ،نظارت بر چگونگی اجرای دستورالعمل و ارزیابی از عملکرد مناطق تابعه و ارایه گزارش های دوره ای به وزارت متبوع از جمله مواردی است که باید مورد توجه ادارات کل آموزش وپرورش استان قرار گیرد.
سیاستگذاری ،هدایت و نظارت بر فرایندشکل گیری و اجرای فعالیت های مجتمع ها و ارزیابی عملکرد، نظارت براجرای دقیق وصحیح شیوه نامه ساماندهی نیروی انسانی از طریق سامانه های تحت وب ویا درقالب بررسی حضوری توسط کارشناسان ذیربط، نظارت برتشکیل مجتمع ها از نظر تعداد وتنوع که امکان توسعه عدالت آموزشی وپرورشی را به همراه داشته باشد، نظارت بر وضعیت امکانات وتجهیزات موردنیاز مجتمع ها و تخصیص سرانه به آن از جمله موارد مورد توجه وزارت آموزش و پرورش در این دستورالعمل است.
همچنین دراین دستورالعمل آمده است، مجتمع آموزشی وپرورشی و واحدهای تحت پوشش آن دارای یک حساب بانکی هستند که اعتبارات سرانه به آن واریز و با مسوولیت مدیر مجتمع هزینه می شود.
بر اساس این دستورالعمل وظایف معلم راهنمای روستایی به مدیر و معاون آموزشی مجتمع، وظایف مسوول و متصدی امور دفتری به معاون اجرایی مجتمع، وظایف متصدی کارگاه و آزمایشگاه ، امور سایت رایانه و سمعی و بصری به معاون فناوری آموزشی و وظایف کتابدار به معاون پرورشی وتربیت بدنی وشورای دانش آموزی مدرسه واگذار می شود.
در این دستورالعمل آمده است که اداره کل آموزش وپرورش استان شرایطی مهیا کندکه تا حداکثر تا تاریخ 15 مرداد ماه سال جاری مجتمع های آموزشی و پرورشی بطور کامل در روستاها تشکیل شده و به مدیر ومعاونین آن صادر شود.
اجتمام 9105/** شماره 015 ساعت 11:40 تمام
۰ نفر