۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6131522
T T
۰ نفر
اجرای خط اتوبوس های تندرو ازچهارراه پارک وی تا تجریش، منوط به تکمیل مطالعات شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/14 اجتماعی.شهری.شورا تهران- سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای اجرای خطوط BRT از چهار راه پارک وی تا میدان تجریش گفت: از آن جاییکه پیش بینی خطوط موازی برای این مسیر در مطالعات شهرداری صورت نگرفته است در جلسه امروز شورا اجرای خط اتوبوس های تندرو ازچهارراه پارک وی تا تجریش، منوط به تکمیل مطالعات شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، خسرو دانشجو در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح جامع حمل و نقل و تصویب آن در شورای شهر تهران، افزود: بر اساس این طرح، حمل و نقل عمومی باید سهم بیشتری را در شهر تهران برای جابه جایی مسافر به خود اختصاص دهد به طوریکه 70 تا 75 درصد سهم جابه جایی ها را شامل شود.
وی با بیان اینکه سالانه 400 هزار خودرو در شهر تهران شماره شده و تنها 15 هزار خودرو از چرخه حمل و نقل خارج می شود گفت: به طور قطع باید در بحث تغییر الگوی جابه جایی با شتاب حرکت کنیم چرا که در غیر این صورت چهار سال دیگر چنانچه به این رویه شماره کردن خودروها ادامه یابد، معابر و خیابان های شهر تهران پاسخگوی حجم بیشمار خودروها نخواهد بود.
سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه ظرفیت تولید و شماره شدن خودرو در کشور یک میلیون و 200 هزار عدد دستگاه است و همچنین بیش از یک میلیون موتور سیکلت در کشور شماره می شود، تاکید کرد: لزوم اجرای طرح پلاک به پلاک شورای شهر لازم الاجرا است، چرا که در تعطیلات نیز جاده های کشور ظرفیت تعداد خودروها را نداشته و نمی توانیم با تکیه بر حمل و نقل شخصی از جاده ها برای حمل و نقل استفاده کنیم.
سخنگوی شورای شهر ادامه داد: امروز در شورا مجموع مطالعات صورت گرفته در خصوص BRTپارک وی تا میدان تجریش مورد رضایت اعضاء شورای شهر قرار نگرفت و قرار شد شهرداری به تجمیع مطالعات پرداخته و پس از آن گزارش مبسوط را برای بررسی به کمیسیون عمران ارائه دهد تا پس از بررسی های لازم ، این گزارش در صحن شورا مطرح شود.
به گفته وی، در ماه مبارک رمضان و تعطیلی مدارس خطوط BRT چمران روزانه 55 هزار مراجعه کننده دارد که از این خطوط استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: مسوولان شهرداری در جلسه امروز اعلام کردند که خط BRT چمران قابلیت سرویس دهی به 200 هزار نفر را به صورت روزانه خواهد داشت و از مهر ماه نیز پیش بینی شده حمل و نقل 150 هزار نفر به طور روزانه به انجام رسد.
دانشجو به تعریض قسمت هایی از بزرگراه شهید چمران اشاره کرد و گفت: از ماه های قبل نسبت به تعریض بزرگراه شهید چمران توسط شهرداری تهران اقدامات لازم به عمل آمده و در برخی قسمت ها به لحاظ توپوگرافی و شرایط فیزیکی بزرگراه این اجازه داده شد، تا سه خط به چهار خط تبدیل شود و یک خط تعریض شد و به این ترتیب چیزی از سطح سواره بزرگراه کاسته نشده است.
سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در جلسه امروز برخی اعضاء شورای شهر اذعان داشتند که اضافه شدن خط در همه طول بزرگراه شهید مدرس صورت نگرفته، مانند قسمت هایی در پل گیشا و مقابل دانشگاه شهید مدرس که تعریض به عمل نیامده و در این مکان ها شاهد بروز ترافیک هستیم، که مسوولین شهرداری قول دادند با مطالعات دقیق تر این مشکلات را نیز مرتفع سازند.
اجتمام 9100/** شماره 046 ساعت 16:59 تمام
۰ نفر