۸ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6134798
T T
۰ نفر
رژیم غذایی پرچرب موجب افزایش التهاب روده می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/08 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران - محقق مرکز تحقیقات غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت : رژیم غذایی پرچرب موجب افزایش التهاب در روده می شود.
لیلا آزادبخت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا ، افزود:رژیم غذایی حاوی چربی زیاد و فیبر، ویتامین D و کلسیم اندک باعث نفوذ در بافت های روده شده و فرآیندهای سرطان زایی را فعال می کند.
محقق مرکز تحقیقات غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افزایش مصرف گوشت قرمز، فرآورده شده و الکل خطر ابتلا به سرطان روده را تشدید می کند، گفت: در حالی که مصرف رژیم غذایی حاوی فیبر زیاد، شیر و کلسیم این خطر را کاهش می دهد.
آزادبخت ادامه داد: نتایج بررسی های مختلف نشان داده ، مصرف کلم و گل کلم موجب تخریب مواد سرطان زا می شود و پیاز، سیر، خطر سرطان معده را کاهش می دهد.
وی با یادآوری اینکه انار نیز از سرطان پروستات پیشگیری می کند، گفت : نتایج برخی مطالعات نیز نشان داده است که مصرف هویج، گوجه فرنگی و مرکبات در برنامه غذایی روزانه موجب کاهش خطر سرطان کولون می شود.
به گفته این محقق،مصرف پیاز، چای سبز، انگور، مرکبات نیز به توقف تغییرات بدخیم در سلول ها منجر می شود و منابع غذایی اسیدفولیک همچون سبزی های برگ سبز کاهش خطر سرطان کولون و سینه و منابع غذایی ویتامین E مانند روغن جوانه گندم و آفتابگردان پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات را نشان داده است.
اجتمام 9022** 1010** شماره 067 ساعت 15:13 تمام
۰ نفر