۱۶ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6135306
T T
۰ نفر
معرفی 11 گروه پرخطر برای دریافت واکسن آنفلوانزا ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/16 اجتماعی.سلامت.کمیته علمی کشوری آنفولانزا تهران - عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گروه های پرخطر شامل 11 گروه در فصل سرما بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند و باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسعود مردانی افزود: کودکان، افراد بالای 50 سال، تمام بیماران دیابتی، بیماران قلبی و ریوی، بیماران کلیوی مزمن، بیمارانی که دیالیز می شوند و یا در لیست پیوند کلیه هستند، جزو گروه های پرخطر محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: بیماران مبتلا به ایدز، بیمارانی که نقص در سیستم ایمنی دارند و تحت درمان با کورتون هستند همچنین بیماران سرطانی و افرادی که رادیوتراپی و شیمی درمانی می شوند نیز باید برای زدن واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.
به گفته وی ،پرسنل پزشکی نیز که در خط مقدم ارایه خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی هستند و باید خود را در برابر بیماری واکسینه کنند.
عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا به زنان بارداری که زمان زایمانشان در فصل زمستان است، توصیه کرد: حتما برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
اجتمام *9185** شماره 022 ساعت 13:36 تمام
۰ نفر