۱۰ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139659
T T
۰ نفر

بیش از 24 میلیون نفر در کشور چاق هستند

۱۰ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139659
بیش از 24 میلیون نفر در کشور چاق هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/10 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران - یک متخصص تغذیه گفت : بر اساس آمارهای موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 24 میلیون و 500 هزار نفر در کشور چاق هستند که این عارضه بیشتر بخاطر پیروی از رژیم نادرست غذایی بروز پیدا کرده است.
مرتضی صفوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود11: درصد از این افراد زیر 20 سال دارند که چاقی آنان به دلیل پیروی از شیوه نادرست رژیم غذایی است که معمولا این روش را تا سنین بزرگسالی ادامه می دهند.
وی نسبت به افزایش چاقی در کشور هشدار داد و درباره وضعیت چاقی در زنان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد که چاقی در زنان هشت برابر مردان است.
صفوی با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد، 50 تا 70 درصد چاقی با عوامل محیطی و رژیم نادرست غذایی مرتبط است، گفت 60: درصد علت بروز بیماری های قلبی و سرطان ارتباط مستقیمی با شیوه تغذیه و رژیم غذایی دارد.
وی افزود: با اصلاح شیوه تغذیه و پرهیز از غذاهای آماده، پرکالری، سرخ کرده و پرنمک، می توان از بروز بیماری های قلبی، عروقی و سرطان در 60 درصد افراد پیشگیری کرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد60: درصد مردم به دلیل ناآگاهی از شیوه درست تغذیه، مواد ضروری را از سبد غذایی خود حذف و غذاهای پرکالری و غیرضروری را جایگزین آن کرده اند به همین دلیل جامعه با چاقی و اضافه وزن افراد در مرز هشدار رو به رو است.
به گفته وی، مقایسه نحوه مصرف غذایی جامعه ایرانی با مصرف مطلوب و استاندارد غذایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده نشان می دهد که مواد مورد نیاز بدن که در غذاهایی مثل شیر، لبنیات، میوه و سبزیجات یافت می شود در تغذیه غذایی ایرانی ها جایگاه پایینی دارد.
صفوی گفت: این عوامل باعث شده که عارضه چاقی، اضافه وزن، کوتاهی قد و ناهنجاری های قامتی در میان جوانان کشور افزایش یابد.
اجتمام 9022** ** **1569 شماره 004 ساعت 08:54 تمام
۰ نفر