۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6141811
T T
۰ نفر
چمران : امام موسی صدر احیاگر اندیشه سیاسی در خاورمیانه بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 فرهنگی.موسی صدر.لیبی.چمران تهران - رییس شورای اسلامی تهران از امام موسی صدر به عنوان احیاگر اندیشه سیاسی و ایجادکننده پایگاه های مبارزاتی علیه سلطه استکبار در خاورمیانه یاد کرد.
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ، مهدی چمران در سیزدهمین نشست شرح فراق در محل تالار بزرگ وزارت کشور که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اندیشمندان ، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد ، گفت : با نگاهی به تاریخ متوجه می شویم که کمتر کسی فکر می کرد در کشورهای منطقه این بیداری و خیزش و حرکت به سمت اسلامگرایی پس از تهاجم فرهنگی و جنگ تبلیغاتی از سوی استکبار ، را شاهد باشیم.
وی گفت : امام موسی صدر زمانی به لبنان پا نهاد که شیعیان در عرصه سیاسی و دیگر پایگاه های مبارزاتی علیه استکبار حضور چشمگیری نداشتند ، اما امام موسی صدر کاری کرد که مسلمانان لبنان هویت شیعی خود را بازیابند.
وی افزود : از سوی حاکمیت کشور لیبی از امام موسی صدر دعوت رسمی به عمل آمد و ایشان پس از ورود به این کشور و ملاقات با سرهنگ قذافی، ناپدید شد.
چمران با بیان اینکه استکبار جهانی می توانست پیش بینی کند که امام خمینی درتهران و امام موسی صدر در لبنان می توانند حرکتی را شکل دهند که در کشورهای اسلامی به نتیجه برسد، گفت: امام موسی صدر با شناختی که از احساسات مسلمانان کشورهای اسلامی داشت ،دست توانمندی برای امام در لبنان بود.
وی با اشاره به پیروزی مسلمانان و سقوط حاکمانی چون مبارک در مصر و بن علی در تونس و دیگر کشورهای اسلامی، گفت : اگر موسی صدر حضور داشت به این خیزش ها و بیداری ها سرعت می بخشید.
چمران در پایان گفت : امیدواریم که به زودی شاهد سقوط حاکم مستبد لیبی و آزادی مردم و خصوصا امام موسی صدر باشیم.
1537 شماره 001 ساعت 01:13 تمام
۰ نفر