۳۱ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6167606
T T
۰ نفر
استاندارخراسان رضوی:مشکلات حاشیه نشینان مشهد با مشارکت مردم برطرف می شود ......................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/01/87 داخلی.اجتماعی.حاشیه نشینی.
استاندار خراسان رضوی در جمع نمازگزاران مسجدالرضا(ع) مشهد گفت: مشکلات حاشیه نشینان مشهد با مشارکت مردم بر طرف می شود.
محمدجواد محمدی زاده روز شنبه در این مراسم از برنامه های دولتی جهت ساماندهی و کارشناسی مشکلات مردم این مناطق خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استاندار خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد و جمعی از مدیران استانی، با حضور در مسجد الرضا(ع) منطقه بلوار سوم طبرسی مشهد که از مناطق حاشیه ای این شهر است از نزدیک مشکلات مردم این منطقه را بررسی کردند.
در این دیدار استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که طبق برنامه ریزیهای دولت جهت ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد، اولین قدم مشارکت مردمی است ،افزود: ساخت و ساز و استقرار جمعیت در حاشیه شهر مشهد براساس ضوابط شهرسازی و قوانین شهرداری انجام نشده است.
وی اظهار داشت: اغلب ساخت و سازها درحاشیه شهر مشهد بدون کارشناسی و نظارت مهندسان در زمین هایی که وضعیت سند آنها مشخص نیست انجام گرفته و از این رو در بحث خدمات شهری نیز اکثر این اماکن با برخورد دفعی شهرداری و نهادهای مسئول مواجه شده اند.
محمدی زاده با بیان این که رعایت کردن ضوابط شهرسازی در ساخت و ساز منازل مورد تاکید دولت و به نفع خود مردم است ادامه داد: رعایت ضوابط در اولین قدم باعث ایمنی بیشتر مردم در زندگی شهری و همچنین خدمات رسانی کامل از سوی نهادهای دولتی به آنان می شود.
وی اضافه کرد: اگر شهرداری تاکید دارد تمامی خانه های ساخته شده در حاشیه شهر باید مقاوم سازی شود به خاطر امنیت خود مردم است، چرا که در صورت ازدیاد منازل غیر استاندارد با کوچکترین زمین لرزه یا حادثه دیگر با فاجعه ای انسانی در این مناطق روبه رو خواهیم شد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که مردم با کمک دولت باید از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند بیان کرد: دولت در صورتی می تواند به مردم خدمات ارائه کند که بداند تمامی مراحل ساخت و ساز منازل براساس قوانین انجام شده است.
وی در خصوص راهکار دولت جهت رفع مشکلات مناطق حاشیه ای مشهد توضیح داد: طرحی جامع تا حدود یک ماه دیگر تهیه می شود که بر اساس آن خانه های منطقه بلوار سوم طبرسی، مشهد جزو نواحی شهرداری واقع شده و با انجام امور کارشناسی و برخی اصلاحات در ساخت و ساز این مناطق و استقرار شعب سازمان های خدماتی ارائه خدمات کامل به این منطقه آغاز شود.
محمدی زاده در توصیه ای به ادارات و نهادهای خدمات شهری گفت: تمامی مدیران خصوصا مسئولان شهری مشهد باید بدانند که بسیاری از اموری که در سایر مناطق مشهد در طول چند سال انجام شده است در حاشیه ای این شهر باید در طول چند ماه انجام گیرد.ک/1 663/589/659 شماره 085 ساعت 15:24 تمام
۰ نفر