۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6170142
T T
۰ نفر
تا طلوعی دیگر/ سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس پایان یافت ...........................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/2/87 داخلی.سفر.رهبر انقلاب.
سفر 9 روزه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به استان فارس روز پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه پایان یافت و ایشان ساعت 12 و 25 دقیقه فرودگاه لارستان را به مقصد تهران ترک کردند.
رهبرفرزانه انقلاب رفتند اما خاطره حضور سبزشان همیشه در ذهن بیدار مردم فهیم،فرهیخته و ولایت مدار فارس جاویدان خواهد ماند و شمیم عطرآگین حضورشان در شیراز و در استان فارس همواره استشمام خواهد شد.
مردم فارس بهار و اردیبهشت ماه سال 87 را هیچگاه فراموش نمی کنند، بهار در بهار امسال تا همیشه جاویدان شد زیرابا حضور سبز حضرت آیت الله خامنه ای در آمیخت و آرزوی دیرینه مردم این دیار به وقوع پیوست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 11 اردیبهشت ماه باورود به شیراز سفر خود به استان فارس را آغاز کردند و با حضور ایشان در فارس شمیم گل های بهاری در پایتخت فرهنگی ایران زمین دو چندان گردید.
آخرین روز سفر معظم له در سفر به فارس با دیدار عمومی مردم لارستان فارس در جنوب این استان آغازشد و حضرت آیت الله خامنه ای فارس را از فرودگاه لارستان ترک گفتند و سفر پر خیر و برکت خویش را پایان بخشیدند.
مردم فارس هیچگاه فراموش نمی کنند که سرزمین فارس از ابتدای صبح 11 اردیبهشت ماه حال و هوای دیگری به خود گرفت، آنگاه که خبر مسرت بخش ورود رهبر معظم انقلاب منتشر شد اشتیاق برای دیدن رهبر، شوری وصف ناپذیری در حلقه منتظران خلق کرد، انگار همه آمده بودند، گرچه مسیر استقبال از معظم له ابتدای چهار راه زند، خیابان سعدی به طرف میدان قائم ( اطلسی ) و ورزشگاه حافظیه اعلام شده بود، اما حلقه اشتیاق منتظران بسیار زودتر از چهارراه زند خودروی حامل رهبری را در آغوش گرفت.
نخستین روز سفر معظم له با زیارت مزار گلزار شهدای شیراز و ملاقات عمومی با مردم فارس در ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز شد.
12 اردیبهشت ماه در دومین روز سفر ایشان، رهبر معظم انقلاب دیداری با فرهنگیان در سالن شهید دستغیب شیراز داشتند و عصر آن روز نیز با نیروهای مسلح مستقر دراستان دیدار کردند.
سومین روز سفر معظم له در 13 اردیبهشت ماه، روز جمعه با ملاقات ایشان با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه بود و 14 اردیبهشت در چهارمین روز سفر نیز ملاقات عمومی دانشجویان در کوی دانشگاه دانشگاه شیراز و عصر ملاقات بسیجیان و سپاهیان با رهبر معظم انقلاب انجام گرفت.
پنجمین و ششمین روز سفر معظم له به فارس در روزهای یکشنبه ودوشنبه ایشان درجمع مردم مشتاق شهرستان های ممسنی و کازرون حضور یافتندو درمیان مشتاقان و منتظران سخنرانی کردند.
هفتمین روز سفر ایشان در 17اردیبهشت ماه حضرت آیت الله خامنه ای ازنمایشگاه نوآوری ها و توانمندی های استان فارس در مجتمع فرهنگیان دانشگاه شیراز به مدت سه ساعت بازدید کردند.
عصر روز 17 اردیبهشت ماه نیز روزی ماندگار برای برگزیدگان و نخبگان استان فارس بود زیرا عصر روز سه شنبه این افراد در نشستی صمیمی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه نیز سفر رهبر معظم انقلاب با دیدار ایشان با مسوولان اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی سراسر استان فارس ادامه یافت تااینکه در روز پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه، نهمین روز سفر ایشان در فارس به پایان خود رسید و ایشان فارس را از لارستان ترک کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در سفر خود به فارس همچنین ضمن زیارت آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) از آرامگاههای سعدی و حافظ نیز در شیراز بازدید کردند.
مراسم بدرقه حضرت آیت الله خامنه ای در فرودگاه لارستان با حضور روحانیون و علمای استان فارس ، نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، منتخبین مردم در مجلس انجام گرفت و ضمن تشکر از حضور سبز رهبر معظم انقلاب، ایشان را بدرقه نمودند.ک/4 7382/677/675 شماره 040 ساعت 12:43 تمام
۰ نفر