۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6174470
T T
۰ نفر
مدیرعامل محک:هنوز موفق به بستن قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نشدیم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/22 اجتماعی.محک .سالگرد مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت: هنوز موفق به بستن قرار داد با بیمه تامین اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن بیماران نشده ایم.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آراسب احمدیان روز چهارشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت روز محک و نیکوکاری و همزمان با نخستین سالگرد آغاز فعالیت بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان برگزار شد ضمن ضروری خواندن چتر حمایتی بیمه ای برای بیماران سخت درمان، نظیر بیماران سرطانی گفت: انتظار ما از بخش دولتی دریافت کمک مالی نیست بلکه عمل به تعهدات آنها است.
در این نشست که با حضور سه نفر از اعضای هیات مدیره و هیات امنای بیمارستان ویژه کودکان سرطانی (بیمارستان محک ) در محل این بیمارستان انجام شد احمدیان برخی اقلام دارویی از پوشش بیمه ای را موجب تضعیف توان ارایه خدمات به بیماران دانست.
وی افزود: اگر این روند ادامه یابد موسسه هایی غیر دولتی و خیریه نظیر محک قادر به ادامه ارایه خدمات فعلی خود به بیماران نخواهد بود.
سعیده قدسی عضو هیات امنا و هیات مدیره این بیمارستان نیز ضمن انتقاد از روند خروج برخی اقلام دارویی از شمول بیمه اظهار داشت: بودجه بیمارستان معین و برای سال آینده 100 میلیارد ریال تعیین شده است ، اگر روند خروج داروها از شمول بیمه ادامه یابد ما را در ارایه خدمات درمانی ناتوان می کند.
سعیده قدسی ، موسس خیریه محک اخیرا از سوی بانک توسعه اسلامی به همراه رونا خالد اهل بنگلادش به عنوان زن برتر در فعالیت اجتماعی معرفی شده است و روز گذشته جایزه خود را در شهر جده دریافت کرد.
وی اظهار داشت: امروز به دلیل توسعه فعالیت بیمارستان و افزایش بیماران ، نیازهای ما بیشتر شده است و لازم است مقدار معینی پول برای تامین بودجه و نیز پس انداز برای توسعه بیمارستان به دست آوریم اگر روند گران شدن داروها و خروج از شمول بیمه ادامه یابد مشکلات عمیقی ایجاد می شود.
قدسی افزود: در تمام دنیا قبول مسئولیت اجتماعی برای صنایع و کارخانه های بزرگ تبدیل به یک فرهنگ و رعایت آن یک ضرورت شده است و نیاز است در جامعه ما نیز این فرهنگ تقویت و اجرای آن ترویج شود به این ترتیب هر موسسه یا کارخانه بزرگ صنعتی موظف می شود کمک هایی را به موسسات خیریه مورد قبول مردم ارایه دهد.
همچنین دکتر مرداویج آل بویه عضو هیات امنا و هیات مدیره محک گفت: در هیچ جای دنیا خدماتی به گستردگی و فراگیری خدمات ارایه شده در بیمارستان فوق تخصصی محک عرضه نمی شود.
این پزشک فوق تخصص اونکولوژی و متخصص بیماری های کودکان افزود: پزشکان فعال در این بیمارستان خیریه همه به لحاظ علمی در سطح استانداردهای جهانی قرار دارند و خانواده های بیماران نیز از خدمات حمایتی برخوردار می شوند وی آمادگی بیمارستان محک برای ارایه خدمات درمانی برابر با استانداردهای جهانی به بیماران سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان با هزینه های بسیار پایین تر را اعلام کرد.
دکتر آل بویه بر اساس آمار قابل استناد و عرضه ، حدود 70 درصد از کودکان مبتلا به سرطان حاد خون که در این بیمارستان مورد مداوا قرار می گیرند تا پنج سال پس از درمان زنده می مانند و در جامعه پزشکی این به معنی زنده مانده و درمان شده تلقی می شود.
فراگیرترین سرطان در میان کودکان سرطان حاد خون است .
این فوق تخصص انکولوژی ، نیاز به راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک را از ضروریات حتمی برای معاینه و معالجه کودکان مبتلا به سرطان عنوان کرد و افزود: داوطلبان می توانند هدایای خود را برای هزینه کرد در این بخش پرداخت کنند و عملکرد موسسه در این خصوص را بطور شفاف عرضه می شود پی گیری نمایند.
مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک ) در ادامه این نشست در ارایه عملکرد یک ساله مجتمع بیمارستانی رفاهی محک گفت: اکنون یازده هزار و 500 پرونده باز شده در این بیمارستان وجود دارد.
آراسب احمدیان افزود: از فروردین سال 86 که آغاز فعالیت درمانی این بیمارستان بود (تاریخ بهره برداری رسمی از بیمارستان محک 25 خرداد سال 86 است )تا کنون 15 هزار و 816 بار مراجعه به بیمارستان ثبت شده است.
بنابر اعلام وی تاکنون 200 کودک بیمار از پناهندگان افغان و عراقی نیز در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته اند.
وی اعلام اینکه همه کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور که در بخش دولتی درمان می شوند تحت پوشش موسسه محک قرار دارند افزود: کمک های موسسه محک به این بیماران بصورت پرداخت بخشی از هزینه های درمانی است که بر عهده بیمار می باشد.
وی ادامه داد: در مجتمع بیمارستانی رفاهی محک علاوه بر تامین محل اسکان برای کودکان بیمار و همراهان آنها و نیز بیماراند نیازمند یا مراجعین از راههای دور ، بطور میانگین 85 درصد از هزینه های درمانی نیز پرداخت می شود.
احمدیان هزینه راه اندازی بیمارستان محک را در مجموع 60 میلیارد ریال عنوان و آن را شامل 120 اتاق اختصاصی و مجهز برای 120 بیمار و همراه، فعالیت بخش های تصویر برداری های پزشکی، رادیوتراپی، شیمی درمانی ، فیزیوتراپی، هیدروتراپی ، اتاق عمل و فضاهای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، ذکر کرد.
مدیرعامل محک برگزاری 6 کنگره تخصصی، حضور در دو طرح پژوهشی شناسایی سرطان در داخل و خارج از کشور ، اخذ گواهینامه Benchmarking NGO از شرکت بین المللی بازرسی SGS که نشان تایید سطح تعهد یک سازمان غیر دولتی در طراحی اهداف و پیاده سازی روشها است و نیز کسب مقام مشورتی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC( را مهمترین فعالیت های محک در سال گذشته اعلام کرد.
شماره 137 ساعت 17:07 تمام
۰ نفر