۲۷ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6178959
T T
۰ نفر
گردشگر ورودی مراکز سیاحتی و تفریحی بنیاد 30درصد افزایش یافته است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/27 اجتماعی.گردشگر ی .گردشگری مدیرعامل مراکز سیاحتی و تفریحی بنیاد مستضعفان و جانبازان از افزایش 30 درصدی گردشگران خارجی ورودی این مجموعه طی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
احد محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد گردشگران خارجی تورهای ورودی این مرکز از 26هزار و 684 نفر روز در پنج ماهه نخست سال گذشته به بیش از 36هزار و 135نفر روز رسیده است.
وی اظهار داشت: همچنین درصد اشغال هتل های وابسته به بنیاد با 10درصد رشد از 220هزار نفر در پنج ماه نخست سال گذشته به 250هزار نفر روز در مدت مشابه سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به رشد 15درصدی استفاده کنندگان از مراکز تفریحی وابسته به بنیاد، گفت: سالانه حدود هشت میلیون نفر از مراکز تفریحی بنیاد شامل ارم، توچال و شلمچه در خوزستان استفاده می کنند.
محمدی با بیان اینکه مراکز سیاحتی و تفریحی بنیاد یکی از بزرگترین مجموعه های فعال کشور در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: این مرکز در مجموع دارای 24هتل سه، چهار و پنج ستاره در استان های مختلف کشور است.
وی با اشاره به فرسوده و قدیمی بودن هتل های کشور و اینکه ساخت هر مترمربع هتل 5 ستاره حدود دو میلیون و 4 ستاره یک میلیون 300 هزار تومان هزینه دارد، به افزود: طرح بازسازی هتل بزرگ وابسته به بنیاد مانند هتل آزادی، استقلال و اوین افزود: بنیاد سالانه 20 تا 30 میلیارد تومان برای بازسازی هتل های خود هزینه می کند.
وی افزود: در همین ارتباط حدود 60 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی هتل آزادی با 480 اتاق در نظر گرفته شده و قرارداد بازسازی آن با طرف چینی منعقد شده است.
محمدی با بیان اینکه فروش مجموعه های سیاحتی و تفریحی بنیاد سالانه حدود 100میلیارد تومان است، گفت: برای بازسازی و نوسازی هتل اوین نیز 25 میلیارد تومان پیش بینی شده و منابع مالی مورد نیاز برای این طرحها با استفاده از تسهیلات بانکی و منابع مالی بنیاد تامین می شود.
وی طرح توسعه هتل استقلال تهران را از دیگر برنامه های سازمان مراکز سیاحتی و تفریحی ذکر کرد و افزود: ساختمان جدید این هتل در برج جنوبی آن با 200اتاق جدید احداث می شود که احداث این مجموعه جدید حدود 55 میلیارد تومان هزینه دارد.
مدیرعامل مراکز سیاحتی و تفریحی بنیاد مستضعفان افزود: اجرا طرح افزایش 100اتاق در یزد، 100اتاق در اصفهان، 100اتاق در کرمانشاه، 200اتاق در مشهد، 200اتاق در شیراز، 100اتاق درتهران در مجموعه هتل های وابسته از دیگر برنامه های در دست اجرای این مرکز است.
محمدی افزود: همچنین طرح افزایش 200اتاق به هتل لاله تهران با خرید ساختمان بنیاد شهید در جوار این هتل هم اکنون در حال اجراست.
مدیرعامل مراکز سیاحتی و تفریحی بنیاد مستضعفان و جانبازان در خصوص آموزش نیروهای شاغل در بخش هتل داری کشور افزود: در گذشته متوسط سواد نیروی انسانی شاغل در هتل های کشور چهار کلاس بود که این متوسط اکنون به 10کلاس رسیده و هدف ما افزایش آن به 12کلاس می باشد.
وی در خصوص برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری کشور افزود: حضور گردشگر خارجی مهم ترین عامل برای توسعه گردشگری کشور با توجه به هجمه عظیم تبلیغات منفی و نادرستی است که علیه ایران می شود.
به گفته مدیرعامل مراکز سیاحتی و تفریحی بنیاد مستضعفان و جانبازان، سال گذشته حدود 90هزار نفر روز گردشگر ورودی از مجموعه مراکز وابسته استفاده کردند.
محمدی گفت: همچنین درصد اشغال هتل های وابسته به بنیاد سال گذشته حدود 60 درصد با 650 هزار نفر روز بوده است.
وی با اشاره به افزایش میزان ورودی گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی و آمریکایی به ایران گفت: حضور توریست با تبلیغی که به صورت غیرمستقیم برای کشور می کند بهترین عامل برای معرفی کشور خنثی کردن تبلیغات منفی است.
وی با بیان اینکه میزان توریست ورودی و خروجی کشور چین طی 40سال گذشته به ترتیب از 30هزار و هفت هزار به 93 و 27میلیون نفر رسیده، افزود: اگر یک درصد گردشگران خروجی کشور چین را نیز جذب کنیم حرکت موثری در توسعه گردشگری کشور برداشته ایم.
وی با اشاره به بازار کشورهای عربی منطقه گفت: توریست های شیعه این کشورها بهترین گردشگران ایران هستند که حضور آنها در ایران مستلزم برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم برای رفاه گردشگران است.
وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای توریست خیز هستند، گفت: آلمان با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر سالانه حدود 88 میلیون نفر از این کشور به خارج سفر می کنند.
به گفته وی، لزوم سرمایه گذاری برای جذب توریست از این کشورها از برنامه های جدی فعالان صنعت گردشگری کشور باید باشد.
شماره 020 ساعت 15:31 تمام
۰ نفر