مدیرکل میراث فرهنگی استان: از ظرفیت‌های گردشگردی یزد در حوزه بین‌المللی استفاده می‌کنیم

یزد _ ایرنا _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در استان در حوزه گردشگری وجود دارد و آمادگی داریم از این ظرفیت در سطح بین‌المللی استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا "سیدمحمد رستگاری" روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه یک هتل‌ در شهر یزد افزود: زیرساخت‌های گردشگری استان نیازمند توسعه است.

وی با بیان اینکه یزد دومین شهر تاریخی جهان است اظهار کرد: امید است با رویکرد جدیدی که در بنیاد مستضعفان به عنوان مدیریت مجموعه‌های گردشگری و اقامتی در استان یزد وجود دارد، بتوانیم روز به روز شاهد رونق گردشگری و بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد باشیم.

رستگاری با اشاره به همت بلند بنیاد مستضعفان برای بازسازی و مرمت و نوسازی موزه آیینه یزد یادآور شد: این موزه از موزه های بسیار ارزشمند است که به مجموعه های فاخر استان یزد اضافه شد و نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان باید معرفی شوند که این امر در جذب گردشگر موثر است.

وی تصریح کرد:گردشگران استان به واسطه خدمات مطلوبی که توسط هتل‌های زنجیره‌ای در شهر تاریخی و کهن یزد به آنها ارائه می شود، خاطرات خوبی از شهر جهانی یزد دارند

مدیرعامل هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان هم با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که در دنیا به آن نگاه ویژه می‌شود، گفت: در تلاشیم همه‌ زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را در حوزه گردشگری و تفریحی به مردم ارائه دهیم.

"محمد حسین پور تقی" افزود: افزایش کیفیت خدمات و بهسازی ظرفیت‌های گردشگری، زمینه توسعه در حوزه سیاحتی کشور را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد:با افزایش سرانه گردشگری می‌توانیم نه تنها میزبان گردشگران داخلی بلکه میزبان خوبی برای گردشگران خارجی هم باشیم.

طرح توسعه هتل یاد شده در وسعت ۶۷۳ متر مربع با سرمایه گذاری ۷.۷ میلیارد تومان انجام شد؛ تعداد هتل ها ، مهمان پذیرها و اقامتگاه های بوم گردی سنتی استان یزد به ترتیب ۵۸، ۱۶، ۴۳ و ۱۶۰ باب اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha