تعمیرگاههای اتوبوسرانی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/16
اجتماعی.شهرداری.اتوبوس
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت:جهت دستیابی به تعداد
مناسب اتوبوس های آماده به خدمت و در راستای سیاست خصوصی سازی، طرح
واگذاری تعمیرگاه های شرکت واحد اتوبوسرانی به بخش خصوصی به عنوان یک
راه حل بلند مدت اجرایی می شود.
حسین بیژنی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا طرح خصوصی سازی تعمیرگاه
های شرکت واحد از جمله طرحهای ارائه شده در دومین جشنواره انتخاب
برترین های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری اعلام و تاکید کرد:
ساماندهی و متناسب سازی منابع بخش های تعمیرگاهی موجب می شود ساختار و
عملکرد تعمیرگاه ها، به سمت ایجاد بهبود در کارایی و اثربخشی تعمیرات و
به تبع آن افزایش کارایی و اثربخشی سیستم های نگهداری و تعمیرات موجود،
تغییر جهت دهد.
وی تاکید کرد: در راستای سیاست خصوصی سازی، واگذاری تعمیرگاه ها به بخش
خصوصی به عنوان یک راه حل بلند مدت، می تواند ضمن کاهش حجم کاری بخش فنی
و پررنگ نمودن نقش مدیریتی و نظارتی آن، به عنوان یک گزینه مهم مورد
بررسی و توجه قرار گیرد.
بنابر اعلام مسوولان شهرداری تهران هم اکنون هفت هزار دستگاه اتوبوس شهری
در تهران وجود دارد که هزار دستگاه آن به دلیل خرابی و تعمیرات همواره
خارج از شبکه جابه جایی مسافران است.
بیژنی افزود: اگرچه مدل های بسیاری جهت خصوصی سازی می توانند مطرح باشند،
لیکن لازم است تا ضمن بررسی ابعاد گوناگون این مدل ها و مزایا، معایب و
تبعات ناشی از بکارگیری آنها، مناسب ترین مدل خصوصی سازی جهت واگذاری
تعمیرگاه ها به بخش خصوصی، مد نظر قرارگیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: مروری بر وضعیت
فعلی تعمیرگاه های شرکت، نشان می دهد که بخش های تعمیرگاهی، دارای معضلات
ساختاری و عملکردی بسیاری هستند و کمبود نیروی انسانی متخصص، وجود قطعات
نامرغوب، کمبود تجهیزات مورد نیاز و فرسودگی تجهیزات تعمیرگاهی فعلی،
کیفیت پایین تعمیرات و خرابی مجدد اتوبوس های تعمیر شده و موارد دیگر،
عمده ترین معضلات و نارسایی های موجود در این بخش به شمار می رود.
وی افزود: با توجه به اینکه متولی اصلی نگهداری، تعمیر و راه اندازی مجدد
اتوبوس های از کار افتاده، بخش فنی و تعمیرگاهی شرکت است، بررسی ریشه ای
معضلات مذکور و ارائه راه کارهایی جهت رفع آن در قالب سیستم هایی نظیر
کنترل کیفیت و تضمین کیفیت، در کنار بررسی وضعیت تخصصی نیروی انسانی و
تجهیزات مورد نیاز تعمیرگاه ها، می تواند گام موثری در کاهش معضلات این
بخش باشد.
بیژنی گفت: همانطور که مشخص است، افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت های
تعمیراتی، نقش موثری در افزایش کارایی ناوگان اتوبوسی شرکت داشته و به
تبع آن نقش موثری در ارائه مطلوب خدمات به شهروندان تهرانی ایفا می کند.
لذا حل ریشه ای معضلات و نارسایی های موجود در بخش های تعمیرگاهی، از
اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.
شماره 046 ساعت 14:22 تمام