۱۰ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6189811
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت شهرکرد: متجاوزان به آبهای ایران باید عذرخواهی کنند ..................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/01/86 داخلی.سیاسی.نماز جمعه.
امام جمعه موقت شهرکرد، با محکوم کردن تجاوز تعدادی از نظامیان انگلیسی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آبهای نیلگون خلیج همیـشه فارس، گفـت: متجاوزان به آبهای کشور باید از ملت ایران عذرخواهی کنند.
حجت الاسلام سیدمحمد فاطمی، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد افزود: ملت ایران، خواهان عذرخواهی کتبی و رسمی دولت انگلیس از ایران هستند.
به گفته وی، براساس قوانین و کنوانسیونهای بین المللی، تجاوز به مرزها و حریم آبی، خاکی و هوایی هر کشوری محکوم است و متجاوزان انگلیسی باید پاسخگوی این حرکت زشت و ناپسند خود باشند.
فاطمی اظهار داشت: سیاستمداران و سیاست بازان انگلیسی باید بدانند زمان تجاوز به حریم ممالک دنیا به سر آمده و با عذرخواهی رسمی از ملت ایران ، دست از این حرکتهای ضد دیپلماتیک و ضد بشری بردارند.
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: تمامیت ارضی هر کشوری برای ملت ها محترم است و ملت و مسوولان جمهوری اسلامی ایران نیز این حرکت نظامیان انگلیسی را برنمی تابند و آن را به شدت محکوم می کنند.
وی، همچنین به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:ملت و مسوولان جمهوری اسلامی باید این فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری را برای تقویت رهبری سرلوحه کار خود قرار دهند.
فاطمی،به فرارسیدن 12 فروردین روز استقرار جمهوری اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران با هدایت امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری به نقطه اوج خود رسیده و تنها حکومتی است، که پاسدار اسلام و خون سیدالشهداست.
خطیب موقت جمعه شهرکرد، به فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص )و امام صادق (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این ایام، بر تحقق کامل وحدت ملی و انسجام اسلامی که خواسته مقام معظم رهبری است ، تاکید کرد.
3759/671/587 شماره 029 ساعت 06:14 تمام انتهای پیام E10.14-06-04
۰ نفر