۳۱ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6193447
T T
۰ نفر
امام جمعه گناباد: حمایت دولت رونق کشاورزی را به همراه داشته است ...............................................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/01/86 داخلی.سیاسی.عبادی.نماز جمعه.
امام جمعه گناباد گفت: حمایت جدی دولت از کشاورزی سبب رونق بیش از پیش این بخش در کشور شده است.
حجت الاسلام حسن صادقی در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر افزود: تلاش دولت برای خودکفایی در گندم و بی نیازی در محصولات زراعی و باغی حرکتی بسیار مناسب است.
وی گفت: حمایت جدی دولت از زعفران به عنوان یک محصول استراتژیک منطقه باعث خوشحالی کشاورزان و خروج وضعیت این محصول از رکود شد.
او افزود: تا چند سال پیش زمینهای محصول زعفران در گناباد شخم زده می شد و پیاز آن به ارزانترین قیمت به فروش می رسید و هیچ رغبتی برای ادامه کشت اراضی به این محصول وجود نداشت.
وی اضافه کرد: قطع دست واسطه ها و کیفیت بخشی به صادرات این محصول سبب رشد و رونق این صنعت گردید که در سایه حمایت دولت عدالت محور محقق شده است.
خطیب جمعه گناباد اضافه کرد: 80 میلیار ریال تسهیلات زودبازده به این شهرستان اختصاص یافته که 1041 طرح آن مربوط به بخش کشاورزی است که در صورت دریافت تسهیلات زمینه اشتغال بیش از 1700 نفر را فراهم می کند.
وی با اشاره به بارندگیهای اخیر در گناباد هم گفت: وضعیت مراتع در حد مناسبی است ولی منابع آبی تغییر قابل ملاحظه ای نداشته لذا هنوز نیازمند کمکهای دولت در این بخش هستم.
7472/660 شماره 047 ساعت 07:13 تمام انتهای پیام E31.13-07-48
۰ نفر