۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6198572
T T
۰ نفر
قائم مقام رییس دادگستری تهران : اتحادملی با اجرای عدالت محقق می شود ..................................................................
رباط کریم،تهران بزرک،خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/86 داخلی.اجتماعی.اتحاد.عدالت.
قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران گفت: اتحاد ملی وانسجام اسلامی تنها با اجرای عدالت در جامعه محقق می شود.
"حمیدرضا درخشان نیا" روزچهارشنبه درمراسم تودیع و معارفه رییس دادگاه های عمومی بخش گلستان، افزود : نقش دستگاه قضایی در برپایی عدل و عدالت در جامعه مهم و تاثیرگذار است.
وی گفت : هدف همه انبیای الهی ، برپایی عدل و عدالت در روی زمین بوده است و قضات نیزبواسطه شغل خود باید مسائل ومشکلات را با دقت بررسی و بهترین و سازنده ترین تصمیم ها را برای مردم اتخاذ کنند.
وی با اشاره به تاکید خداوند در قرآن مجید به عدالت و صداقت، خواستار تزریق روحیه صداقت و عدالت در جامعه توسط قضات شد.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حجم بالای کار در دادگستری های استان تهران، گفت : بیشتر مشکلات اجتماعی مردم در دادگاه ها نمایان می شود.
درخشان نیاافزود: دستگاه قضایی باید بدون تاثیر پذیری از هیجانات طبق قانون و شرع مسائل رابررسی کنند تا ضمن بالا بردن رضایتمندی مردم آرامش را در جامعه و محاکم قضایی جاری کنند.
وی با تاکید بر همفکری و نظارت روسای قضایی بر روند امور گفت : مسایل و مشکلات باید در سایه تعامل و با مدیریت صحیح حل شود.
فرماندار شهرستان رباط کریم نیز دراین جلسه گفت: بخش گلستان از توابع شهرستان رباط کریم با320 هزار نفر جمعیت مشکلات خاصی در خصوص کمبود شعب دادگاه عمومی دارد که جا دارد نگاه ویژه ای به این امر شود.
کیوان مرادیان افزود: حجم بالای مراجعین به دادگاه های بخش گلستان باعث می شود کار مدیریتی دستگاه اجرایی دستخوش فشارهای جانبی شود.
وی اظهار داشت : در سال گذشته 54 هزار پرونده به تمام دادگاههای رباط شهرستان کریم وارد شده که این امر نشانگر حجم بسیار بالای کار قضایی در این شهرستان است.
دراین مراسم "محمد عزیزی" به عنوان رییس جدید دادگاه های عمومی بخش گلستان معرفی و از زحمات "محمدتقی امیرسلیمانی" رییس سابق تقدیر شد.
امیر سلیمانی رییس سابق دادگاههای عمومی بخش گلستان در این مراسم با ارائه گزارشی گفت : ورودی پرونده های این بخش در سال 84، 16 هزار و 512 فقره و آمار پرونده های مختومه 15 هزار و 633 فقره بوده است.
وی افزود: درسال 85 نیز 15 هزار و 675 پرونده ورودی و 15 هزار و 430 پرونده در دادگاههای عمومی گلستان مختومه شده که با توجه به حجم بالای کار و مساعدت شوراهای حل اختلاف آمار بازدهی منفی است.
امیر سلیمانی ادامه داد: طی سال 84 علاوه بر پرونده های دادگاه 10 هزار و 602 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع و هشت هزار و 932 پرونده مختومه شده است.
وی اضافه کرد: در سال 85 نیز 11 هزارو 497 پرونده به شوراهای حل اختلاف بخش گلستان ارجاع و 14 هزار و 38 پرونده مختومه شده است که این آمارها نشانگر شرایط سخت و ویژه در بخش گلستان با دارا بودن تنها 12 شعبه رسیدگی است.
محمد عزیزی رییس جدید دادگاههای عمومی بخش گلستان پیشتر در دادگستری ساوه و دادگاه های عمومی ملارد فعالیت داشته و محمدتقی سلیمانی نیز با 33 سال سابقه خدمت در بخش های مختلف دستگاه قضایی بازنشسته شد.ک/3 تهرام/2342/687/1840 شماره 182 ساعت 57:15 تمام انتهای پیام E26.15-57-54
۰ نفر