۱۴ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6202356
T T
۰ نفر
مراسم گرامیداشت سالگرد قیام 15 خرداد در قم برگزار شد ....................................................
قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/03/86 داخلی.اجتماعی.15 خرداد.
مراسم گرامیداشت سالگرد قیام خونین 15 خرداد سال 1342 و سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره ) دوشنبه شب ازطرف جامعه مدرسین ، شورای مدیریت حوزه علمیه قم ودبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم حضرات آیات عظام تقلید قم "ناصر مکارم شیرازی" ، " حسین نوری همدانی"، نماینده بیوت و دفاتر برخی مراجع عظام تقلید، آیت الله "امینی"، آیت الله "علوی گرگانی"، طلاب وفضلای حوزه علمیه ومردم شهید پرور قم حضور داشتند.
مشاور رییس قوه قضائیه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای قیام 15 خرداد ، گفت: شهدای این قیام برای دفاع از مقام مرجعیت و فقاهت جان خود را فدا کردند.
حجت الاسلام "هادی مروی" افزود: نهال انقلاب اسلامی ایران از روز 15 خرداد به زمین نشست و شهیدان با خون خود آن را آبیاری کردند.
وی یادآور شد: ملت ایران در دوران خفقان واستبداد پهلوی همه از مرجعیت و روحانیت دفاع کرده و از جان و مال خود نیز در این راه مایه گذشتند.
مروی با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: تنها مقام شامخ روحانیت و مردم بودند که با دست خالی استبداد داخلی واستعمار خارجی را سرکوب و نظام اسلامی را تاسیس نمودند.
مروی گفت: تا زمانی که روحانیت حاکمیت انقلاب را در دست دارد فتنه های دشمنان کارساز نخواهد بود.
وی ادامه داد: امروز کشور آمریکا با همه قدرت ونفوذی که دارد برای رهایی از منجلاب عراق، به ایران پناه آورده و درخواست مذاکره نموده است و این نشانه قدرت جمهوری اسلامی می باشد.
وی تصریحکرد: تا زمانی که مردم با روحانیت و ولایت فقیه همراه هستند هیچ خطری انقلاب را تهدید نخواهد کرد.
قرار است فردا صبح مردم همیشه در صحنه قم از مقابل بیت حضرت امام خمینی ره واقع در میدان روح الله تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) راهپیمایی کنند.
آیت الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه وامام جمعه شیراز در جمع راهپیمایان مراسم فردا سخنرانی خواهد کرد.
7401/536/ 1768 شماره 233 ساعت 51:22 تمام انتهای پیام E14.53-51-22
۰ نفر