۲۴ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6204316
T T
۰ نفر
به 70 روستای استان اردبیل با تانکرهای سیار آبرسانی می شود ........................................................
اردبیل ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/03/86 داخلی.اقتصادی.آبرسانی روستایی.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد: در حال حاضر به 70 روستای این استان با استفاده از تانکرهای سیار آبرسانی می شود.
فرامرز بهنژاد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی می شود که با توجه به خشکسالی امسال در استان تعداد این روستاها در ماههای تابستان به به بیش از دو برابر افزایش یابد.
وی با اشاره به خریداری 20 دستگاه خودرو برزک تانکردار برای آبرسانی به روستاهای استان افزود: به علت کمبود منابع آب آشامیدنی مطمئن و فصلی بودن منابع آب برخی از روستاهای استان، آبرسانی سیار به آنها اجتناب ناپذیر است.
وی بیان کرد: پارسال به علت وسعت حوزه و مدت زمان خشکسالی به 300 روستای این استان به صورت سیار آبرسانی شد و احتمال دارد که همین میزان روستا امسال نیز دچار کمبود آب آشامیدنی شود.
بهنژاد همچنین اعلام کرد: بیشتر روستاهایی که آبرسانی به آنها با استفاده از تانکرهای سیار انجام می شود در حوزه شهرستانهای گرمی و بیله سوار واقع شده است.
وی اجرای طرحهای بزرک مجتمع آبرسانی به روستاها از منابع آبی مطمئن و دائمی از قبیل سدها و رودخانه های دائمی را تنها راه حل مشکل آبرسانی به روستاهای استان ذکر کرد و گفت:در این راستا طرح جامع آبرسانی به روستاهای منطقه مغان در حال تدوین و مطالعه است.
وی تعداد روستاهای تحت پوشش این مجتمع بزرک در حال مطالعه را 940 آبادی اعلام کرد و افزود: آب آشامیدنی تعدادی از این روستاها از رودخانه ارس و آب تعداد دیگری از آنها نیز از سد در دست احداث "عمارت "تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین خواستار مشارکت روستاییان در صرفه جویی از آب آشامیدنی لوله کشی شده به خصوص در روستاهای دچار بحران کم آبی شد و گفت: خوشبختانه با خرید خودروهای مورد نیاز امسال آمادگی لازم برای مقابله با بحران کم آبی در روستاهای استان وجود دارد.ک/3 535/618/530 شماره 022 ساعت 09:11 تمام انتهای پیام E24.12-09-11
۰ نفر