۱۹ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6207753
T T
۰ نفر
رییس دانشگاه مازندران: دانشگاهها نقش اساسی در تامین کادرمتخصص کشور دارند ......................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/04/86 داخلی.اجتماعی.آموزشی.آموزش عالی.دانشگاه.مازندران.
رییس دانشگاه مازندران گفت : دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نقش اساسی در تامین کادر متخصص و متعهد کشور دارند.
روابط عمومی دانشگاه مازندران در گزارشی به ایرنا اعلام کرد : دکتر "نادعلی بابائیان" روز سه شنبه در آیین معارفه رییس جدید مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی بابل طی سخنانی به تشریح نقش مدیریت در توسعه آموزش عالی و تربیت نیروهای متخصص پرداخت و افزود : در این راستا مسوول هستیم و باید تمام انرژی خود را در این مسیر به کارگیریم.
وی بااشاره به مسایل اجتماعی ، فرهنگی وسیاسی این مجتمع اظهار امیدواری کرد : با مدیریت جدید شاهد تحول و تعامل مثبت بین اقشار مختلف دانشگاهی باشیم.
وی خاطرنشان کرد : دانشجویان فرزندان ما هستند و ما باید در تربیت ، آموزش وپرورش آنان دغدغه داشته باشیم و هرگونه تسامح و کوتاهی در این مسیر گناهی نابخشودنی و خیانت به آینده این کشور است.
وی تصریح کرد : مدیران دانشگاهی باید برای همه امور دانشجویان از قبیل رفاه ، تغذیه ، اسکان ، امور بهداشتی و وجوه روحی و روانی آنان حساس بوده تا با تامین مطالبات دانشجویی زمینه برای ارتقا علمی و معرفتی آنان فراهم شود.
دکتر "بابائیان" با اشاره به فرایند تفکیک مجتمع از دانشگاه مازندران و استقلال حقوقی ، اداری ، مالی و آموزشی آن گفت : مدیریت دانشگاه برای تحقق مصوبه دولت در سفراستانی به مازندران پیگیر بوده و از طرق مختلف به ویژه از طریق وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی خود را متعهد به تحقق مصوبه می داند.
وی با انتقاد از برخی رویکردهای غیردانشگاهی افزود : کار اصلی دانشگاه پژوهش ، تولید علم ، تربیت نیروی انسانی ماهر و تامین کادر مدیریتی جامعه است و استراتژی مدیران باید توجه به منابع انسانی و پتانسیلهای درون دانشگاهی باشد و هرگونه تاثیرپذیری سیاسی از محیطهای خارج دانشگاه به ویژه اراده های جناحی و گروهی نافی رویکردها و سیاستهای دولت می باشد.
باباییان اظهار داشت : البته ما باید جدلهای کارشناسی و بحثهای درون سازمانی را به طور قوی و جدی در دانشگاه تقویت نماییم و این عرض بنده دال بر ترویج روحیه تملق و چاپلوسی نیست بلکه معتقدم باید بین امور کارشناسی و تخریب تفاوت قایل شد و من از مدیرانی که در درون سیستم برای امورات دانشگاه مجدانه پیگیری می کنند صمیمانه تشکر می کنم.
دکتر "بابائیان" همچنین به اهداف واقف و بانی مجتمع آموزش عالی اشاره کرد وگفت : زنده یاد نوشیروانی به ما درس چگونه زیستن و مسوولیت پرورش استعدادهای فرهیخته این آب و خاک را آموخته است.
در پایان این مراسم "قاسم نجف پوردرزی" به سمت رییس مجتمع فنی و مهندسی بابل منصوب و از خدمات دکتر "عسگر جانعلیزاده" رییس سابق این مجتمع تقدیر شد. ک/1 506/ا/ 402 شماره 180 ساعت 46:19 تمام انتهای پیام E19.56-46-19
۰ نفر