۲ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6211251
T T
۰ نفر
گسترش فعالیت های قرآنی مناسب ترین راه مقابله با آسیبهای اجتماعی است ...................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/06/86 داخلی.فرهنگی.قرآن.
رییس مهد قرآن کریم استان یزد گفت: گسترش فعالیتهای قرآنی در جامعه از مناسب ترین و کم هزینه ترین راه های مقابله با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام "حمید مطهریان" پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از حافظان و قاریان ممتاز شهرستان مهریز افزود: جوانی که جسم و روحش با مفاهیم و آیات نورانی کلام وحی عجین شد هیچگاه تحت تاثیر اهداف شوم فرهنگی دشمن قرار نمی گیرد.
وی اضافه کرد: بدون شک اگر بخواهیم نسل نوپای انقلاب را در مقابل سیل عظیم هجمه فرهنگی کفر جهانی واکسینه کنیم باید از قرآن و دستورات آن کمک بگیریم.
مطهریان اظهار داشت: انس و الفت نسل جوان با قرآن ، چون اکسیری است که همه وجود را سرشار از دین ، معنویت ، اخلاق و انسایت می کند.
وی اضافه کرد: دوای همه دردهای آخرالزمان ، قرآن ، وحی و دستورات ائمه اطهار (ع) است.
مطهریان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 10 کانون مهد قرآن در سطح استان یزد فعال هستند افزود: افزون بر 25 هزار نفر در فعالیت های مختلف این مرکز طی 15 سال گذشته حضور داشته اند.
وی گفت: از سال 72 اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان دانش آموز در کلاس های مهد شامل روخوانی، روانحوانی، تجوید، مفاهیم، تفسیر و حفظ شرکت کردند.
مطهریان ، تعداد حافظان کل قرآن مجید استان را 70 نفر زن و مرد خواند و پیش بینی کرد ، این تعداد تا پایان سالجاری به 114 نفر برسد.
رییس مهد قرآن کریم استان یزد ، با اشاره به اینکه این مرکز بصورت هیات امنایی اداره می شود و بودجه دولتی ندارد ، خواستار مشارکت فعال تر مردم در این بخش مهم شد.
در این مراسم از 30 نفر حافظ و قاری ممتاز شهرستان مهریز با لوح سپاس و هدایا تقدیر شد.
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. ک/2 7536/ 1027/659 شماره 007 ساعت 09:23 تمام
۰ نفر