۳۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6215666
T T
۰ نفر
فرماندار گناباد: توسعه کشور در گرو تاسی به فرهنک دفاع مقدس است ...............................................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/06/86 داخلی.اجتماعی.دفاع مقدس.
فرماندار شهرستان گناباد گفت: توسعه کشور در گرو تاسی به فرهنک ناب دفاع مقدس است .
به گزارش ایرنا،محمد صفایی شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح گناباد افزود: نسل اول و دوم انقلاب حماسه بزرک دفاع مقدس را رقم زدند و برای اداره، پیشرفت و تعالی کشور نسل های بعدی باید از این فرهنک درس بگیرند.
وی ادامه داد: کوشش و تحرک عالی در عرصه های علمی و فناوری، کار و تلاش باید از دفاع مقدس سرچشمه بگیرد تا به سرمنزل مقصود برسد.
وی با اشاره به اینکه ایران در افق 1400 باید به قدرت اول منطقه خاورمیانه مبدل شود گفت: این مهم بدون توجه به ارزشهای اسلامی ،کار و تلاش و درس گرفتن از مکتب شهدا ممکن نیست.
وی دفاع مقدس را جزو نقاط مششع تاریخ ایران دانست و بیان کرد : هر ملتی این نقاط نورانی را تکریم و پاس ندارد محکوم به ذلت است .
فرماندار گناباد اضافه کرد: از این رو ملت ایران این نقطه نورانی تاریخ کشور را که ثمرات بی شماری در داخل و خارج کشور داشته به درستی بعد از گذشت سه دهه از شروعش پاس می دارند.
صفایی با اشاره به وقوع سه جنک بعد از دفاع مقدس در منطقه خاورمیانه گفت : قدرتهای بزرک در جنک دوم خلیج فارس ،حمله به افغانستان و عراق حتی جرات شلیک یک گلوله به خاک ایران را نداشتند که در تاریخ ایران بی سابقه است.
وی شرایط اسف بار ایران در جریان جنک جهانی دوم را برشمرد و افزود: ایران بدون اجازه حاکمان آن مورد تاخت و تاز نیروهای بیگانه قرار گرفت و چه فجایعی که برای مردم به بار نیامد.
وی بیان کرد: رضا خان فقط برای مردم ایران قلدر بود ولی در برابر بیگانگان تاب مقاومت نداشت و کشور را دودستی تقدیم بیگانه کرد.
وی گفت: برای اولین بار در تاریخ بود که تمامیت ارضی کشورایران حفظ شد.
وی ادامه داد: در هرتجاوزی به ایران قسمتهایی از کشور جدا شد ولی دلیر مردان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس اجازه جدایی حتی یک سانتیمتر از خاک کشور را به دشمن ندادند که افتخاری بزرک است.
وی امنیت ، استقلال امروز کشور را مرهون پایمردی دلاوران هشت سال دفاع مقدس و حاصل خون شهیدان دانست .
در این آیین یگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیجیان با اجرای رژه توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
7472/662/589/659 شماره 053 ساعت 10:14 تمام
۰ نفر