۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6228006
T T
۰ نفر
رییس انجمن کلیمیان شیراز:داشتن نماینده در مجلس برای ما یک افتخار است .....................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/12/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.
رییس انجمن کلیمیان شیراز گفت:داشتن یک نماینده در مجلس که حقوق اقلیت کلیمیان را دنبال می کند برای ما یک افتخار است.
جاوید خان داداش،جمعه در حاشیه برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل حوزه اخذ رای کلیمیان شیراز افزود:هم اکنون مادرزمره کشورهای معدودی هستیم که دارای نماینده مخصوص به خود در مجلس به عنوان بالاترین مرجع قانونگذاری هستیم و این برای ما یک افتخار به شمار می رود.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:حتی در کشورهای اروپایی که ادعای آزادی و دموکراسی دارند،کلیمیان از حق داشتن نماینده درمجلس محروم هستند.
رییس انجمن کلیمیان شیراز بیان کرد:ما کلیمیان نیز ایرانی هستیم و برای ما سربلندی ایران یک افتخار بزرگ به شمار می رود.
خان داداش با اشاره به شرکت اقلیت مذهبی کلیمی در انتخابات گفت: شرکت درانتخابات وانتخاب نمایندگان اصلح یک تکلیف شرعی است ودر این مورد تفاوتی بین اقلیت و سایرین وجود ندارد.
وی افزود: به همین منظور کلیمیان شیراز از اولین ساعات صبح در محل حوزه اخذ رای حاضر شده و در انتخابات شرکت کرده اند.
رییس انجمن کلیمیان شیراز گفت:مجلس یک جایگاه قانونگذاری درکشور به شمار می رود و بنابراین کسانی باید به این عرصه وارد شوند که صلاحیت و لیاقت آن را داشته باشند.
خان داداش افزود:جمعیت کلیمیان ایران قریب به 30 هزار نفرو اقلیت کلیمی شیراز جمعیتی حدودپانصد نفر را شامل می شود که حدود 99 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت می کنند.
وی بیان کرد:ازنمایندگان مجلس هشتم انتظارداریم تابا اصلاح قوانین مربوط به اشتغال زمینه فعالیت جوانان اقلیت های مذهبی در نهادهای دولتی فراهم آورند.ک/3 7379/515/675 شماره 173 ساعت 15:22 تمام
۰ نفر