۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6502579
T T
۰ نفر

اولین سوزن بتنی ساخت داخل در شبکه ریلی کشور نصب شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6502579
اولین سوزن بتنی ساخت داخل در شبکه ریلی کشور نصب شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/13 اقتصاد.حمل و نقل.ریلی تهران - مدیرکل راه آهن شمال شرق از نصب اولین سوزن بتنی ساخت داخل در ایستگاه ده نمک در محدوده اداره کل راه آهن شمالشرق طی هفته گذشته خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، محمدصادق برزنونی افزود: با توجه به وجود مشکلات خاص در سوزن های تراورس چوبی، پس از انجام مطالعات کارشناسی، متخصصان ایرانی موفق به طراحی و ساخت تراورس های جدید مخصوص سوزن، از نوع بتنی شدند.
مدیر کل راه آهن شمال شرق افزود: با انتقال تجهیزات سوزن به محل نصب در ایستگاه ده نمک و مونتاژ، نصب و بهره برداری از آن، گام مهمی در امر خودکفایی برداشته شده است.
وی افزایش سرعت قطارها را مهمترین ویژگی این سوزن ها ذکر و تصریح کرد: با نصب و تجهیز محور ریلی تهران- مشهد با این سوزن ها، قطارها مجازند با سرعتی حداکثر معادل 160 کیلومتر از روی سوزن های تیپ بتنی عبور کنند.
برزنونی با بیان اینکه با افزایش سرعت تردد قطارها زمان مسافرت کاهش خواهد یافت،افزود: این در حالی است که سرعت قطار از روی سوزن های قبلی با سرعت حداکثر 80 کیلومتر در ساعت امکان پذیر بوده است.
برزنونی تصریح کرد: قیمت هر دستگاه سوزن بتنی با لحاظ کردن ارزش ریل، تراورس و جوش درز ریل 600 میلیون ریال است وپس از انجام جوش درز ریل بر روی سوزن ها ، ضریب ایمنی تردد قطارها نیز افزایش خواهد یافت.
یادآور می شود سوزن وسیله ای است که با مکانیزم خاص خود، به عنوان دو راهی در راه آهن شناخته شده و با استفاده از آن،حرکت قطارها برای سیر یا توقف در خطوط مختلف تغییر می کند.
اقتصام ** 2021 1561** شماره 012 ساعت 10:32 تمام
۰ نفر