۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6515125
T T
۰ نفر
تولیدات استان قزوین توان جایگزینی بسیاری از کالاهای خارجی در بیشکک را دارد ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/12 اقتصاد.بازرگانی.بازرکانی نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین گفت: تولیدات این استان توان جایگزینی بسیاری از کالاهای خارجی در بیشکک قرقیزستان را دارد.
به گزارش ایرنا، ;مجید کشاوز مقدم ; در نشست تجار و بازرگانان با سفیر جمهوری قرقیزستان در اتاق بازرگانی افزود: شهر قزوین به عنوان یکی از چند شهر بزرگ صنعتی ایران با داشتن سه هزار واحد بزرگ و کوچک صنعتی و تولید انواع محصولات از جمله مواد شوینده، مواد غذایی، کشمش، مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی به خوبی قادر است نیازهای مردم قرقیزستان را پاسخگو باشد.
وی اظهار داشت: قرابت فرهنگی و مذهبی ایران و قرقیزستان و پیشینیه همکاریهای گذشته ضرورت افزایش مناسبات تجاری دو کشور را دو چندان می کند و با توجه به ظرفیت های موجود در استان قزوین و نیاز بیشکک وضعیت فعلی صادرات به این کشور راضی کننده نیست و می تواند در حد قابل توجهی افزایش یابد.
کشاورز مقدم با بیان اینکه حضور سفیر قرقیزستان در استان قزوین می تواند ضمن شناسایی مشکلات به تسریع در حل آنها نیز کمک کند، افزود: خواهر خواندگی قزوین با بیشکک، حضور سفیر قرقیزستان در استان و افزایش سفرهای تجار و بازرگانان دو استان جلال آباد و قزوین می تواند به رفع موانع و تحقق توسعه مناسبات تجاری منجر شود.
وی از سرمایه گذاری مشترک برای تولید کالا در بیشکک هم خبر داد و گفت: با تسریع در صدور روادید تجار و بررسی سرمایه گذاری های مشترک آماده همکاری های بیشتر هستیم که امیدواریم با افزایش سفر هیئت های تجاری زمینه توسعه روابط بازرگانی فراهم شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین افزود: با سرمایه گذاری مشترک قادریم برای تولید شیشه و مواد شوینده در قرقیزستان اقدام کنیم.
این مسوول با اشاره به مشکلات موجود در توسعه مناسبات تجاری با کشور قرقیزستان گفت: گران بودن هزینه ترانزیت کالا، بالا بودن تعرفه گمرکی، ضعف ارتباط بانکی دو کشور، تبادل کم هیئت های تجاری و طولانی بودن زمان روادید تجار از مشکلاتی است که باید توسط مسئولان ارشد نظام و همکاری نمایندگان مجلس و دولت برطرف شود.
وی آمادگی اتاق بازرگانی قزوین را برای حضور هیئت تجاری و بازرگانی کشور قرقیزستان در استان قزوین برای آشنایی بیشتر با توانمندی های صنعتی و تولیدی این منطقه اعلام کرد و گفت: بازرگانان و تجار بدنبال شرایط مساعد در کشورهای خارجی هستند و هر جا که این شرایط بهتر و سریعتر فراهم شود انگیزه حضور بیشتری خواهند داشت لذا امیدواریم با رفع موانع زمینه سرمایه گذاری بیشتر تجار ایرانی در این کشور فراهم شود.
7389/ 1644
۰ نفر