۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6515353
T T
۰ نفر
فرماندار: امسال برداشت محصول سیب زمینی در چالدران 10 درصد رشد دارد ..................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/07/1390 اقتصاد.داخلی.کشاورزی.سیب زمینی چالدران، ارومیه - فرماندار چالدران گفت: امسال برداشت سیب زمینی از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان با 10 درصد رشد به 24 هزار تن می رسد.
; احمدرضا قلیپور ; روز سه شنبه در بازدید از زمین‌های کشاورزی زیر کشت سیب‌ زمینی در چالدران اظهارکرد: سطح زیر کشت سیب‌ زمینی در اراضی چالدران در سال جاری 850 هکتار است.
وی گفت: پنج درصد محصول سیب‌ زمینی تولیدی در این شهرستان به مصرف خانوارهای چالدرانی می رسد و 95 درصد دیگر به میزان 22 هزار تن به شهرهای همجوار ارسال می شود.
وی، علت افزایش برداشت محصول سیب‌ زمینی در سال جاری در چالدران را حمایت به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی ازکشاورزان از جمله توزیع سم و کود و نظارت به موقع در کاشت، داشت و برداشت محصول و آموزش های لازم اعلام کرد.
شهرستان چالدران از قطب‌های مهم تولید سیب‌ زمینی در استان آذربایجان غربی محسوب می شود که محصول آن از لحاظ کیفیت و خوشمزگی رتبه نخست را دارد.
7128/587
۰ نفر