۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6516149
T T
۰ نفر
طرح ساماندهی مشاغل خانگی آذربایجان غربی بزودی نهایی می شود ..........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 اقتصاد.طرح ساماندهی.مشاغل خانگی چالدران، ارومیه - کارشناس اشتغال اداره کل کار و امور اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طرح ساماندهی مشاغل خانگی استان به زودی نهایی خواهد شد.
علی ایمانی روز سه شنبه در جلسه ساماندهی مشاغل خانگی چالدران از نهایی شدن طرح ساماندهی مشاغل خانگی با معرفی به بانکهای عامل خبر داد و افزود: مشاغل خانگی شامل 214 شغل می باشد که متقاضیان می توانند با کسب مهارت در سازمان فنی و حرفه ای به سه حالت مستقل، تحت پوشش و پشتیبان در سامانه متقاضیان مشاغل خانگی ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: روش های ثبت نام در سامانه به دو صورت شخصیت حقیقی و حقوقی است که تاکنون 12 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.
کارشناس اشتغال اداره کار استان تایید شغل از طرف دستگاه های مربوطه، پر کردن فرم پرسشنامه پنج صفحه ای سازمان مربوطه و تایید سازمان بازرگانی و اداره کار و در انتها معرفی به بانکهای عامل را از دیگر اقدامات مربوط به ثبت مشاغل خانگی عنوان کرد.
بخشدار مرکزی شهرستان چالدران هم در این جلسه بر لزوم همکاری دستگاه های ذیربط در ایجاد اشتغال و همچنین ساماندهی مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات از طریق معرفی به بانکهای عامل تاکید کرد.
ستار پوررسول اضافه کرد: از دو هزار 21 فرصت شغلی ایجاد شده در سال جاری، 250شغل جزء مشاغل خانگی است که با هدف کمک به اقتصاد خانواده و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
وی گفت: 110 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی با کسب مدرک فنی و حرفه‌ای از سازمان فنی و حرفه ای و همچنین با دریافت تسهیلات 50 میلیون ریال شروع به اشتغال در زمینه مهارتی خود خواهد کرد.
7128/583
۰ نفر